کسب 149مدال توسط ورزشکاران کیش

کسب 149مدال توسط ورزشکاران کیش

مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: امسال ورزشکاران این جزیره در مسابقه‌های ملی و بین المللی موفق به کسب ۱۴۹ مدال رنگارنگ شدند.
عزیز الله فرضی پور بیان کرد: حمایت از قهرمانان ورزشی از اهداف این موسسه به عنوان متولی ورزش جزیره است که ورزشکاران جزیره با این حمایت‌ها توانسته اند در میدان‌های ورزشی ملی و بین المللی ۱۴۹ مدال را کسب کنند.
وی گفت: عمده این مدال‌ها در مسابقه‌های ورزشی کسب شده و رشته‌های رزمی از جمله تکواندو بیشترین تعداد مدال‌های کسب شده در سال جاری را تشکیل می‌دهد.
مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش گفت: اعزام ۱۸ تیم ورزشی جزیره به مسابقات ملی و بین المللی در داخل کشور و برپایی ۳۲ اردوی تیم‌های ملی رشته‌های مختلف  از دیگر خدمات انجام یافته در بخش ورزش این جزیره است.
وی گفت: در اعزام تیم‌های ورزشی از جزیره به مسابقات ملی و بین المللی علاوه بر سازمان منطقه آزاد کیش، حمایت‌های بخش خصوصی یکی از مهمترین بخش‌های مدال آوری ورزشکاران برای جزیره محسوب می‌شود.
فرضی پور گفت: در برپایی اردوی تیم‌های ملی رشته‌های مختلف نیز مرکز ورزش و تفریحات سالم زیرساخت‌های موجود را در اختیار تیم‌ها و ورزشکاران قرار داده و بخش خصوصی نیز به عنوان اسپانسر هزینه‌های آنان را پرداخت کرده که در بسیاری از موارد فعالان و سرمایه گذاران جزیره به عنوان حامی این تیم‌ها بودند.
وی همچنین از برگزاری ۶ مسابقه بین المللی و ۱۸ مسابقه کشوری طی امسال در این جزیره خبر داد وگفت: برگزاری ۴۲ دوره آموزشی در سطح مدیران، مدرسان و مربیان ورزشی از دیگر عملکرد‌های این مرکز در این مدت است.
کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است.

هم اکنون ۴۰ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.