کرواسی یک ویروس ناشناخته است!

کرواسی یک ویروس ناشناخته است!

تیم ملی کرواسی به شگفت‌انگیزترین شکل ممکن به نیمه‌نهایی جام جهانی رسید تا حالا همه آنها را به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی بپذیرند.

کرواسی از قبل برای دنیای فوتبال شناخته شده است، اما الان یک ویروس لجام گسیخته و رام نشدنی است که دوباره از کنترل خارج شده است. ویروسی که در تابستان 2018 در روسیه و در آزمایشگاه دکتر فوتبال، زلاتکو دالیچ ایجاد شد و از آن به بعد بی‌رحمانه به بزرگترین ابرقدرت‌های فوتبال جهان حمله می‌کند و بی‌رحمانه‌تر آنها را به زمین می‌زند!

ویروسی که تب شگفتی در جام جهانی را بالا برد، کرواسی نام دارد! ابتدا این کار را با آرژانتین قهرمان دو دوره جهان و سپس یک قهرمان جهان دیگر، انگلیس، انجام داد و حالا در یک چرخش باورنکردنی و باشکوه دیگر، قهرمان پنج دوره جهان برزیل را نابود کرد. چند بار خود را نیشگون بگیرید و ببینید که بیدار هستید!

این غنی ترین و مجلل ترین هدیه کریسمس است که مردم کرواسی تا به حال دریافت کرده اند: کرواسی در نیمه نهایی جام جهانی، به عنوان یکی از معدود کشورهایی که این کار را دو بار متوالی انجام داده است!

چگونه می توان عادی بود و حتی این پدیده را توضیح داد؟ این حتی ربطی به شانس، کمک از بالا، و ستاره هایی که به نفع آنها هستند، ندارد. اگر ساده بگوییم، ترکیبی غیرقابل توصیف از مهارت های فوتبالی واضح و قدرت ذهنی شگفت انگیز اعضای تیم ملی کرواسی است. آنها بازیکنان و پسران، هنرمندان و ربایندگانی هستند که به طرز شگفت انگیزی در یک مجموعه قدرتمند و شکست ناپذیر ادغام شده اند.

رشته‌های پس‌زمینه البته توسط رئیس‌شان دالیچ کشیده می‌شود، یک روان‌شناس با استعداد فوق‌العاده و نابغه فوتبال که به آنچه هر مربی آرزویش را دارد دست یافته است؛ اینکه اولین و بیست و ششمین بازیکن او بدون چون و چرا و بدون قید و شرط از او پیروی می‌کنند.

این یک شیمی پربار از تداومی واقعا قابل احترام است: 9 پیروزی در 12 حضور در جام جهانی از سال 2018 و تنها یک شکست در برابر فرانسه. چگونه می‌توان صعودشان به فینال را غیرممکن دانست؟ وقتی آن لیواکوویچ فوق العاده را دارند، مردی که تمام مهاجمان دنیا در مقابل او می لرزند و گل زدن به او تقریبا غیرممکن است!

وقتی آن مربی متفکر اهل لیوونیا را دارند که آنقدر با دقت و ظرافت حریفان را آنالیز می کند که نمی تواند حتی کوچکترین جزئیات را از دست بدهد. استراتژی او زمانی مسی را مهار می کرد، زمانی دی بروین و اکنون نیمار مدل سفید شده. نیماری که فریاد پیروزی کرواسی را تا زمانی که زنده است، سرش روی کفش‌های فوتبالش و آرنج روی دنده‌هایش به یاد خواهد آورد!