کرواسی در فکر رسیدن به رکورد خاص آلمان‌ها

کرواسی در فکر رسیدن به رکورد خاص آلمان‌ها

 تیم ملی کرواسی اگر امشب در ورزشگاه لوسیل بتواند آرژانتین را در نیمه‌نهایی جام جهانی 2022 شکست بدهد در یک دوره از جام جهانی هر دو نماینده بزرگ آمریکای جنوبی، برزیل و آرژانتین، را شکست داده است.

این رکوردی است که در تاریخ فوتبال تنها آلمان‌ها موفق به ثبت آن شده‌اند؛ شکست دادن برزیل و آرژانتین در یک دوره از جام جهانی.

لوکا مودریچ و هم‌تیمی‌هایش در مرحله یک‌چهارم نهایی موفق شدند برزیل را در ضربات پنالتی شکست بدهند. کروات‌ها با درخشش دروازه‌بان‌شان، دومینیک لیواکوویچ، سلسائو را که یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آمد ناکام گذاشتند.

آنها حالا در مرحله نیمه‌نهایی مقابل دیگر تیم بزرگ فوتبال آمریکای جنوبی، آرژانتین، قرار گرفته‌اند. کروات‌ها اگر بتوانند از این رقیب بزرگ هم با پیروزی عبور کنند واقعا با شایستگی تمام راهی فینال می‌شوند چرا که دو مدعی اصلی جام و دو قدرت سنتی فوتبال آمریکای جنوبی را از پیش رو برداشته‌اند.

تا این لحظه تنها تیمی که در تاریخ جامهای جهانی در یک دوره از جام جهانی موفق به شکست دادن برزیل و آرژانتین شده تیم ملی آلمان بوده است.

آلمان‌ها در جام جهانی 2014 در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برزیل میزبان رفتند و موفق شدند در یک مسابقه تاریخی حریف‌شان را در خانه 7-1 شکست بدهند. مانشافت در فینال مقابل دیگر غول فوتبال آمریکای جنوبی، آرژانتین، قرار گرفت و با تک‌گل ماریو گوتزه به پیروزی رسید تا قهرمان جام جهانی شود. آیا کرواسی امشب می‌تواند بعد از پیروزی بر برزیل و آرژانتین در این دوره از جام جهانی راهی فینال شود؟