کدام استان‌ها بیشترین افزایش تردد مسافران را داشته‌اند؟

کدام استان‌ها بیشترین افزایش تردد مسافران را داشته‌اند؟

بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان، خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین افزایش تردد مسافران را داشته‌اند.

هوشنگ رستم پور، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر اظهار داشت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان، خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با ۱۵۰ درصد، ۹۹ درصد، ۷۷ درصد، ۷۶ درصد و ۷۲ درصد بیشترین افزایش را در ترددهای بین‌استانی تجربه کردند.

رئیس کمیته شهرداری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر گفت: تاکنون تردد تعداد پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر سفر در استان بوشهر به ثبت رسید که از هشت تا ۱۲ فروردین با موج فزاینده مسافران همجوار استان روبه‌رو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تا پایان روز ششم فروردین سفر به استان بوشهر به پنج میلیون و سیصد هزار نفر سفر رسید و با توجه به پیش بینی روند موج دوم سفرهای نوروزی منتهی به سیزدهم نوروز برای اسکان مسافران نوروزی استان در پارک ها و بوستان‌های شهری کمپ های اقامتی شهرداری ها به ۱۰۷ کمپ افزایش داده شد.

مدیرکل امور شهرى و شوراهای استانداری بوشهر افزود: برای تسهیل در رفت‌وآمد مسافران نوروزی به مرکز شهر و جلوگیری از افزایش ترافیک، در برخی از شهرها، پارکینگ‌هایی در جوار کمپ تعبیه شده تا مسافران در صورت تمایل خودرو‌های خود را در آنجا پارک کرده و با تاکسی یا اتوبوس راهی مرکز شهر شوند.