کتابخانه خوارزمی دانشگاه شیراز به دانشجویان مهندسی اختصاص یافت

بیش از ۸۰۰ نفر از دانشجویان دانشکده‌های مهندسی خواستار اختصاص کتابخانه خوارزمی به دانشجویان مهندسی شده بودند

کتابخانه خوارزمی دانشگاه شیراز به دانشجویان مهندسی اختصاص یافت
این کتابخانه در ایام امتحان با کمبود فضا مواجه می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز گفت: پیرو درخواست تعداد زیادی از دانشجویان مهندسی جهت استفاده از کتابخانه خوارزمی، از تاریخ ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱،این کتابخانه تنها برای دانشجویان دانشکده‌های مهندسی در دسترس خواهد بود.

دکتر محمدهادی صادقی اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ نفر از دانشجویان دانشکده‌های مهندسی طی کارزاری خواستار اختصاص کتابخانه خوارزمی به دانشجویان مهندسی شده بودند؛ لذا تصمیم گرفته شد که این کتابخانه در اختیار دانشجویان مهندسی قرار بگیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز ادامه داد: این تصمیم به دلیل محدودیت‌هایی که در کتابخانه خوارزمی از حیث فضا وجود دارد اتخاذ شده است چراکه این کتابخانه در ایام امتحان و به طور نسبی در سایر ایام به دلیل مراجعه بیش از حد دانشجویان با کمبود فضا مواجه می‌شود.

صادقی عنوان کرد: البته در گذشته نیز در مقاطعی این تصمیم گرفته شده و این اقدام جدیدی نیست؛ قبل از تعطیلی دانشگاه‌ها در دوران کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها هم این کتابخانه محدود به دانشجویان رشته مهندسی شده است. در حال حاضر هم به درخواست تعداد بسیاری از دانشجویان مقرر شده که کتابخانه خوارزمی در اختیار دانشجویان دانشکده های مهندسی قرار بگیرد.

وی بیان داشت: سایر دانشجویان معمولا از کتابخانه اختصاصی و فضای مطالعه برخوردار هستند و برخی هم می‌توانند از کتابخانه مرکزی دانشگاه در پردیس ارم و سالن‌های مطالعه‌ای که در کنار برخی خوابگاه‌ها وجود دارد استفاده کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز گفت: اگر محدودیت و مورد خاصی برای مطالعه دانشجویان در سایر رشته‌ها به وجود بیاید سعی می‌کنیم فضاهای بیشتری به مطالعه آنها اختصاص دهیم.

کتابخانه خوارزمی در کوچه ۲ خیابان ملاصدرا واقع شده است‌.

بخش عمده دانشکده‌های مهندسی دانشگاه شیراز خارج از پردیس ارم این دانشگاه دایر هستند و کتابخانه خوارزمی در نزدیکی این دانشکده ها است.