کاهش ۸درصدی جرائم خشن در بوشهر

کاهش ۸درصدی جرائم خشن در بوشهر

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: با تلاش کارآگاهان آگاهی و دوایر تجسس و با بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت شهروندان و با وقت‌گذاری و تلاش مضاعف و اقدامات اطلاعاتی و علمی، در  ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با کاهش ۸ درصدی وقوع جرائم خشن روبه‌رو هستیم.

سرهنگ کارآگاه جوشن سهرابی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی وقوع سرقت مسلحانه در ۱۰ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۹، افزود: دستیابی نسبت کشف به وقوع ۱۰۱  درصد در سرقت به عنف  دست‌یابی به نسبت کشف به وقوع ۱۵۸ درصد در جرم خشن قتل با کشف تعداد ۱۲ فقره قتل معوق و کاهش ۲۱  درصدی این جرم امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال و دست‌یابی به نسبت کشف به وقوع ۹۴  درصد در مجموع جرایم سرقت از دیگر دستاوردها امسال  بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر تصریح کرد: با تلاش کاراگاهان پلیس، نسبت کشف به وقوع کلاهبرداری در ۱۰ ماهه سال جاری ۹۱ درصد و در جرم جعل نسبت کشف به وقوع میزان ۹۵ درصد بدست آمده و وقوع جرم جعل امسال کاهش ۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته است.

سهرابی با اشاره به تلاش شبانه روزی پلیس برای  کاهش جرائم سرقت‌های خشن و خرد در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که با کار هدفمند و مؤثر ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی و دوایر تجسس در دستور کار قرار دارد، افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تعداد ۱۱۸  باند مجرمانه در جرایم سرقت شناسایی و منهدم شده که این امر باعث دستگیری ۳۶۱ سارق و ۱۷۵  نفر خریدار اموال مسروقه، کشف ۱۲۴۴  فقره انواع سرقت شده و خروجی این تلاش‌ها  کاهش میزان سه  درصدی وقوع مجموع جرایم سرقت امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر تأکید کرد: این توفیقات حاصل همکاری شهروندان فهیم استان و توجه به توصیه‌های ایمنی پلیس در اقدامات پیشپیرانه از سرقت بوده است.