کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت مرغ در بوشهر

کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت مرغ در بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از کاهش ۱۰ هزار تومانی مرغ گرم در این استان به دلیل افزایش جوجه ریزی و کاهش تقاضا خبر داد.

علی باستین اظهار کرد: درحالی که نرخ مصوب مرغ هر کیلوگرم ۶۳ هزار تومان است، قیمت این محصول در بازار استان بوشهر سقوط کرده با کاهش ۱۰ هزارتومانی قیمت این کالا، هر کیلوگرم مرغ تا ۵۳ تومان به فروش می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: ماه گذشته ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور انجام شد، درحالی که میزان نیاز کشور ۱۰۵ میلیون قطعه بود و همین کاهش قیمت عاملی بر کاهش قیمت بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر کاهش تقاضای مرغ را واقعی دانست و تصریح کرد: قدرت خرید مردم پایین است، مردم نمی‌توانند خرید ذخیره‌ای انجام دهند و به اندازه مصرف خرید می‌کنند.

باستین با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در جهت کنترل بازار مرغ استان بوشهر بیان کرد: به‌منظور کنترل قیمت با شرکت پشتیبانی امور دام کشور در حال مذاکره هستیم تا مصوبه خرید مرغ گرم با قیمت مناسب از مرغداری‌های استان را بگیرم، مرغ‌ها را منجمد کنیم و در مواقعی که افزایش قیمت و یا مهمان نوروزی داریم عرضه کنیم.

قیمت مرغ در بازار به عنوان گوشت غالب مورد استفاده قشر متوسط و پایین جامعه از مسائل اقتصادی پر حاشیه است که با کوچکترین تغییرات در آن، واکنش‌های مختلف مردم برانگیخته می‌شود.