حق مردم است که این شاهکار را ببینند

وزیر میراث فرهنگی: کاروانسرای کتل دختر در کازرون مشکلات حقوقی دارد

حق مردم است که این  شاهکار را  ببینند

وزیر میراث فرهنگی گفت: کاروانسرای کتل دختر در کازرون باید مرمت شود، اما یکسری مشکلات حقوقی دارد و سازمان محیط زیست به دلایلی معتقد است که مالکیت این کاروانسرا متعلق به آنهاست.
سید عزت الله ضرغامی در بازدید از کاروانسرای کتل دختر در کازرون افزود: این کاروانسرا که در ارتفاع قرار دارد و جاده مناسبی ندارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کاروانسرای کتل دختر در شهرستان کازرون بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد. این کاروانسرا یک شاهکار معماری است که باید بازسازی و مرمت شود چرا که این حق مردم است که چنین شاهکاری را مشاهده کنند.

وی اعلام کرد: ما قانونی داریم که بر اساس آن با علاقه مندانی که در این حوزه مهارت و سابقه دارند وارد مذاکره شده و با آن‌ها قرارداد بسته می‌شود و محل را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و افراد این مکان‌های تاریخی را مرمت می‌کنند.

ضرغامی افزود: درخصوص این کاروانسرا یکسری مشکلات حقوقی بوجود آمده و سازمان محیط زیست به دلایلی معتقد است که مالکیت این کاروانسرا متعلق به آنهاست.

وی گفت: در همین مکان با سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که فردی علاقه‌مند برای فعالیت‌های عمرانی و توسعه در عین حفظ محیط زیست هستند صحبت کردم و این مکان مالکیتش با هر کسی که باشد در حال حاضر ویرانه‌ای است که روز به روز هم در حال ویرانه‌تر شدن و تخریب است و چه بهتر که زودتر درخصوص احیای این مکان اقدام کنیم تا مردم از آن بهره ببرند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: نگاه کلی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به کاروانسرای کتل دختر مثبت بود و قرار شد دراین خصوص یک بررسی صورت گیرد.

وی گفت: اگر مشکلات حقوقی این مکان برطرف شود مرمت آن به سرعت آغاز می‌شود و ظرفیت جدیدی به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و بویژه شهرستان کازرون می‌تواند اضافه شود.

ضرغامی اظهار امیدواری کرد این مشکل ظرف چند روز آینده برطرف شود.