کارخانه تولید زغال سنگ در شیراز دچار آتش سوزی شد

کارخانه تولید زغال سنگ در شیراز  دچار آتش سوزی شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: شعله‌های آتش واحد تولید زغال سنگ واقع در شهرک صنعتی شیراز را به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در بر گرفت که با تلاش آتش نشانان این آتش سوزی مهار شد.

محمدهادی قانع روز سه شنبه در این باره افزود: روز گذشته در پی تماس تلفنی کارگران کارخانه تولید زغال سنگ در شهرک صنعتی شیراز با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش سوزی در این محل ، مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز آتش نشانان ایستگاه ۱۶ را به همراه خودروهای پشتیبانی، عازم محل حادثه کرد.

وی خاطرنشان کرد: با حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد سوله ۶۰۰ متری تولید زغال سنگ از قسمت اتاق خشک کن به علت عدم رعایت موارد ایمنی دچار آتش سوزی شده و شعله های آتش در حال سرایت به فضای داخلی سوله بود.

او اضافه کرد: آتش نشانان به سرعت با تجهیز شدن به دستگاه تنفسی و اطمینان از قطع جریان برق و گاز محل حادثه با استفاده از یک رشته لوله آبده آتش نشانی، به داخل اتاق خشک کن وارد شده و شعله های آتش را مهار و سپس خاموش کردند.

قانع گفت: آتش نشانان در پایان با استفاده از فن های مخصوص آتش نشانی دود انباشته شده در سوله را به طور کامل تخلیه کرده و پس از ایمن سازی کامل محل حادثه به ماموریت خود خاتمه دادند.