کارآفرین دارای معلولیت:برای بیش از 15 نفر اشتغالزایی کردم

مشاور استاندار فارس در امور معلولین: وام های اشتغال معلولین جوابگو نیست

کارآفرین دارای معلولیت:برای بیش از 15 نفر اشتغالزایی کردم

سهیلا رفیعی نژاد- خبرجنوب/ همه چیز از چند سال پیش شروع شد، به خاطر بیماری یکی از پاهایش را قطع کردند. هنوز به دانشگاه هم نرفته بود اما نداشتن پا او را متوقف نکرد. بیشتر از همه در گپ و گفت با او این موضوع توجهم را به خود جلب کرد که می گفت همه در مراحلی از زندگی ممکن است توانخواه باشند، اما توقف ممنوع !

 امیر حسین بنایی که دچارمعلولیت شدید است، اما کارآفرین به «خبرجنوب»  می گوید: در وهله اول لطف خدا و دعای پدر و مادر من  را به این جایگاه رساند. اما رسیدن به هدفی که در ذهن داشتم بیشترین محرکم برای حرکت، حتی با وجود نداشتن یک پا بود.

وی می افزاید: داشتن امید وتلاش فراوان من را به اینجا رساند و در واقع معتقدم توقف در جامعه ای که در حال پیشرفت است، یعنی به عقب رفتن. این کارآفرین می افزاید: 15 نفر  را به صورت مستقیم در یک شرکت تجهیزات پزشکی به کار گرفته ایم.

بنایی عنوان می کند: از سال 72 براثر بیماری دچار قطع عضو شدم اما ادامه تحصیل دادم و  در مورد این اتفاق در زندگی ام همیشه فکرم این بوده که هر کدام از اعضای بدن ما یک امانت است و خدا می تواند یک جا آن ها را از ما بگیرد و یا تک تک. اگر چه در عمل داشتن شرایط این چنینی سخت است و مثل این می ماند که همه امکانات انجام یک کار را نداری اما  مهم  این تفکر تو است که  تو را برای پیگیری هدفت پیش می برد. با تمام توان و هر شرایطی که پیش رو داری باید به جلو بروی. مهم طرز تفکر است و اگر فکر مثبت پشت آن هدف باشد، با تلاش انجام می شود.

وی که لیسانس تغذیه  خود ر ا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و  فوق لیسانس تجارت الکترونیک  را از دانشگاه علم و صنعت تهران گرفته  می گوید: هیچ وقت نداشتن پا باعث نشد فکر کنم نمی توانم ادامه تحصیل دهم و حتی تمام تلاشم  ادامه تحصیل در یک دانشگاه معتبر بود.

بنایی می افزاید: البته تحصیل در یک دانشگاه خوب و داشتن اساتید برجسته نیز  به آدم در رسیدن به هدف و آینده کمک می کند و آن فضا برای من بسیار موثر بود.

این فوق لیسانس تجارت الکترونیک و کارآفرین دارای معلولیت خطاب به خانواده ها می گوید: در وهله اول خانواده نباید به چشم یک معلول به افراد دارای معلولیت نگاه کنید و حتی اگر هم این طور باشد فرد معلول باید به یک خود باوری برسد و اگر جامعه هم با او این کار را کرد باید مقابل این دیدگاه های غلط ایستاد.

این فرد دارای معلولیت شدید می افزاید: معلولان با تلاش و پشتکار نباید  اجازه دهند جامعه به عنوان سر بار به آن ها نگاه کند. او که از سال 93 تا کنون در شیراز به عنوان کارفرما فعالیت داشته، می افزاید: هنوز کارفرماها و برخی مسئولین، معلولین را باور ندارند و حتی به آن ها فرصت نشان دادن خود را  نمی دهند.

بنایی می گوید: چندی پیش به شرکتی رفته بودم که  در حال گرفتن نیرو بود، یک نابینا مراجعه کرد و گفت من می توانم خیلی خوب با دستگاه های جوابدهی تلفن کارکنم اما مسئول آن شرکت حتی