چهارمین طلای متوالی ملایی در آسیا

چهارمین طلای متوالی ملایی در آسیا

دومین روز از فینال مسابقات قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا در تایلند با کسب دو مدال طلا و نقره توسط نازنین ملایی و محمودپور برای ایران پیگیری شد.

مسابقات قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا از روز چهارشنبه هفته گذشته با شرکت ۱۶۹ ورزشکار در رده سنی بزرگسالان و ۹۰ ورزشکار در رده سنی جوانان از ۱۸ کشور در پاتایا تایلند آغاز شد. تیم ایران در بخش بانوان و آقایان در این رقابت حضور دارد.

در ادامه مسابقات نمایندگان کشورمان امروز و در دومین روز بخش فینال، در فینال ۴ ماده رقابت می‌کنند.

نازنین ملایی در روئینگ تکنفره سبک‌وزن بانوان در رقابت با حریفانی از ازبکستان، هنگ‌کنگ، تایلند، قزاقستان و سریلانکا با زمان ۸ دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۲۶۲ صدم ثانیه در رده نخست قرار گرفت و برای چهارمین دوره متوالی صاحب مدال طلای این ماده در مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا شد. در این رقابت نمایندگان هنگ‌کنگ و کشور میزبان دوم و سوم شدند.

ملایی روز گذشته نیز دو مدال طلای تک نفره و دو نفره را تصاحب کرده بود.

در ادامه مسابقات امیرحسین محمودپور در روئینگ تکنفره سبک‌وزن مردان با حریفانی از ازبکستان، هنگ‌کنگ، چین، عراق و تایلند رو به رو شد و در پایان با زمان ۷ دقیقه و ۵۱ ثانیه و ۱۷۳ صدم ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت و صاحب مدال برنز شد. در این رقابت نماینده هنگ‌کنگ مدال طلا و نماینده عراق صاحب مدال نقره شدند. محمود پور جوان روز گذشته نیز صاحب مدال شده بود.

تیم روئینگ چهارنفره سنگین‌وزن بانوان ایران با ترکیب شکیبا وقوفی، فاطمه مجلل، مریم کرمی و مریم امیدی پارسا در مصاف با تیم‌های اندونزی، ویتنام، چین و کره با زمان ٧:٢٧.٨۵۵ دقیقه پس از نمایندگان ویتنام، چین و اندونزی در رده چهارم قرار گرفتند.

با کسب این نتایج تیم قایقرانی ایران تاکنون صاحب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز شده است.

ابوالفضل سطوتی در روئینگ تکنفره مردان جوانان در مصاف با ورزشکاران ژاپن، هند، چین تایپه، قزاقستان و ازبکستان با زمان ۸:۰۸.۸۹۴ دقیقه در رده ششم قرار گرفت. در این رقابت نمایندگان هند، چین تایپه و ژاپن روی سکو رفتند.