4 هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن فارس بصورت ویلایی ساخته می شود  

4 هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن فارس بصورت ویلایی ساخته می شود    

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: چهار هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در این استان به شکل ویلایی ساخته خواهد شد.

محمود رضا طالبان روز یکشنبه، با اشاره به برنامه دولت برای ساخت چهار میلیون مسکن در کشور افزود: از این تعداد سهم فارس ۲۴۰ هزار واحد است.
وی ادامه داد: از ابتدای آغاز ثبت نام از سوی متقاضیان مسکن در استان تاکنون ۴۲۰ هزار نفر اقدام به نام نویسی کرده اند که از این میان و بر اساس بررسی نهایی، ۱۴۲ هزار نفر مشمول شناخته شده اند.
وی بیان کرد: بر این اساس استان فارس پس از انجام پالایش نهایی، ١٠ درصد از کل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده که از این حیث رتبه اول کشور را در اختیار دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: از مجموع ١٤٢ هزار واحد پیش‌بینی شده در فارس، ٧٥ هزار واحد مربوط به شیراز، ٣٢ هزار واحد مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شامل مرودشت، فسا و جهرم و ٣٥ هزار واحد هم مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.
طالبان گفت: اخیرا به دستور رئیس جمهور، برای شهرهای زیر ٥٠ هزار نفر جمعیت ساخت مسکن ۲ طبقه‌ای ۲ واحدی در دستور کار قرار گرفته و برای شهرهای بین ٥٠ تا ١٠٠ هزار نفر جمعیت نیز ۲ طبقه چهار واحدی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز آپارتمان سازی تا هشت طبقه پیش‌بینی شده است.
او اظهار داشت: مقرر شده که در تمام شهرهایی که زمین مورد نیاز وجود دارد، ویلاسازی در قطعات ٢٥٠ تا ٢٧٠ مترمربعی انجام شود که تاکنون حدود چهار هزار واحد به صورت ویلاسازی تعریف شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: طی ماه های اخیر، عملیات اجرایی ساخت ٢٠ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در فارس آغاز شد که به آغاز عملیات ساخت ۴۰ هزار واحد دیگر طی هفته اخیر و با حضور وزیر راه و شهرسازی، تعداد واحدهای در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن فارس به ۶۰ هزار واحد رسید.