چراغ بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی شمال فارس بعد از ۳ سال روشن شد

چراغ بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی شمال فارس بعد از ۳ سال روشن شد

تنها کشتارگاه صنعتی دام شمال فارس در شهرستان اقلید که به دلیل پاره‌ای مشکلات سه سال تعطیل شده بود مجددا راه اندازی شد.

مهدی پرویزی سرمایه گذاری که این کشتارگاه را از بخش دولتی خریداری کرده است، گفت: کشتارگاه صنعتی دام شمال فارس را با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان خریداری و راه اندازی کرده است.

به گفته او، ظرفیت این کشتارگاه روزانه هزار راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین است که با نظارت مستقیم دامپزشکی انجام می‌شود.

پرویزی عنوان کرد: اکنون ۱۵۰ کارگر بیکار شده این مجموعه دوباره مشغول به کار شده اند و در طرح توسعه‌ای که در دست اجرا است ۴۵۰ نفر دیگر نیز مشغول خواهند شد.

این سرمایه گذار افزود: انتظار می‌رود دامداران شمال استان فارس که با تعطیلی این کشتارگاه دام‌های خود را برای کشتار به استان‌های همجوار می‌بردند، از این پس تحویل این کشتارگاه بدهند.

گفتنی است مجتمع کشتارگاه صنعتی دام اقلید از سال ۹۵ و پس از واگذاری به بخش خصوصی بعد از ۱۷ سال فعالیت تعطیل و حدود ۶۰ کارگر آن بیکار شدند که با تغییر مدیریت این کشتارگاه، این مجتمع دوباره رونق گرفته و کارگران آن مشغول به کار شدند.

از ویژگی‌های این مجتمع کشتارگاهی راه اندازی بخش فرآوری ضایعات، وجود میدان دام، ۱۰ سردخانه بزرگ و قابلیت نگهداری هزار تن گوشت تازه است. همچنین این مجتمع ظرفیت ذبح هزار راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین را در هر شیفت کاری دارد.

کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان باهدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم و نیز رفع نیاز منطقه شمال فارس در زمینی به مساحت حدود ۲۰۰ هکتار احداث شده است.