چالش تازه پنتاگون؛ خودکشی 3 ملوان آمریکایی در یک ماه

چالش تازه پنتاگون؛ خودکشی 3 ملوان آمریکایی در یک ماه

در چالشی تازه برای پنتاگون، سه ملوان نیروی دریایی آمریکا در یک ماه خودکشی کردند.

«مارک وارنر» و «تیم کین» دو قانونگذار آمریکا مرگ این سه نظامی نیروی دریایی آمریکا را در ماه نوامبر تایید کردند.

بر اساس این گزارش، هر سه ملوان در پایگاه دریایی نورفولک و بخش بازآماد جهت نگهداری کشتی‌های نظامی فعالیت می‌کردند. ارتش امریکا تاکنون به طور علنی در مورد این افراد اظهار نظر نکرده است.

سناتور کین گفت که موضوع این خودکشی را مستقیم با فرمانده نیروی دریایی آمریکا در میان خواهد گذاشت. وی گفت که موضوع خودکشی نظامیان چالش بزرگی است که جامعه نظامی آمریکا اینک با آن مواجه است.

کین در بیانیه‌ای گفت: « اطلاع از مرگ این سه ملوان دلم را شکست. یکی از اولویت‌های اصلی من به عنوان رئیس کمیته فرعی نیروهای مسلح سنا این است که اطمینان حاصل کنم همه اعضای نیروهای مسلح ما به خدمات بهداشت روانی دسترسی دارند».

وی افزود که پنتاگون در جریان این چالش قرار خواهد داد و تلاش می‌کند از طریق لایحه بودجه دفاعی سالانه منابع بهداشت روانی بیشتری را برای نیروهای مسلح خود آمریکا فراهم کند.

 این در حالی است که ۸ ماه قبل نیز سه ملوان به ناو «یو اس اس جورج واشنگتن» مستقر در نورفولک در عرض یک هفته جان خود را از دست دادند.

برخی  نظامیان ایالات متحده مجموعه‌ای از مسائل، از جمله سخت گیری فرمانده‌هان و برنامه آموزشی سنگین را دلیل این گونه موارد عنوان کرده‌اند.

 گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا نشان داده بود که میزان  خودکشی میان نظامیان آمریکایی بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۱.۴ درصد افزایش یافته است.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا  نیز در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «یافته‌های این گزارش نگران‌کننده هستند. نرخ خودکشی میان نظامیان آمریکا و خانواده‌هایشان هنوز بسیار بالاست».