چاقوی کوهنورد او را تا نزدیکی مرگ برد

تیزی هنگام زمین خوردن او کوله را پاره کرده و وارد کمرش شد

چاقوی کوهنورد او را تا نزدیکی مرگ برد

چاقوی تیزی که کوهنورد جوان در کوله‌اش داشت ناخواسته وارد بدنش شد و او را دچار خونریزی شدیدی کرد و جانش را به خطر انداخت تا در این شرایط بالگرد هلال احمر برای نجات او به‌سوی قله توچال به پرواز درآید.

این کوهنورد ۲۵ساله روز پنجشنبه به قله توچال صعود کرده بود. او ظهر دیروز در حال برگشت از قله بود که کمی قبل از رسیدن به تله‌سیژ ناگهان زمین خورد و وقتی که خواست بلند شود در کمرش احساس درد و سوزش شدیدی کرد.

وقتی او به زمین نگاه کرد ناگهان قطرات خون را دید که از بدنش ریخته بود. پسر جوان هنوز نمی‌دانست که چه حادثه‌ای برایش اتفاق افتاده است. سوز سرما و باد شدید در ارتفاع حدود ۳۹۰۰متری از یک سو و خونریزی و درد او را به وحشت انداخته بود.

آخر هفته‌های زمستانی در توچال معمولا شلوغ و پر تردد است. چند کوهنورد دیگر وقتی چشم‌شان به کوهنورد مجروح افتاد به کمکش رفتند.

وقتی آنها قصد داشتند کوله‌پشتی‌اش را باز کنند، متوجه شدند که شیئی نوک تیز شبیه چاقو از کوله وارد بدنش شده و همین وسیله او را مجروح کرده است.  این حادثه او را دچار خونریزی شدیدی کرده و جان کوهنورد جوان در خطر بود. در این شرایط بود که دیگر کوهنوردان در تماس با هلال احمر از امدادگران درخواست کمک کردند.

هرچند نیروهای واکنش سریع هلال احمر در آماده باش به سر می‌بردند اما تا رسیدن آنها به محل حادثه ممکن بود که کار از کار بگذرد. در این شرایط بود که بالگرد سازمان امداد و نجات به پرواز درآمد.

مرتضی رضایی، معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران در این‌باره گفت: این حادثه در ایستگاه ۷توچال، حدفاصل قله تا تله‌سیژ اتفاق افتاده بود و ساعت ۱۱:۴۹ به هلال‌احمر گزارش شد. در روزهای آخر هفته معمولاً تیم واکنش سریع و بالگرد امداد در آماده‌باش هستند و اگر تیم واکنش سریع را اعزام می‌کردیم ممکن بود که زمان را از دست بدهیم.

به همین دلیل بعد از انجام هماهنگی‌های لازم بالگرد سازمان امداد و نجات به‌سوی ایستگاه۷ توچال به پرواز درآمد.

وی در ادامه گفت: روز پنجشنبه شرایط جوی در ارتفاعات شمال تهران مساعد نبود و دید کافی وجود نداشت. با این حال به‌دلیل اهمیت نجات جان فرد حادثه‌دیده چند دقیقه بعد امدادگران با بالگرد به محل حادثه رسیدند و بعد از انتقال مصدوم به محل فرود بالگرد، ضمن ارائه خدمات اولیه درمانی به مصدوم که دچار خونریزی شده بود، او را به بیمارستان میلاد منتقل کردند و به این ترتیب وی نجات پیدا کرد.