پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری برای خرید پرسپولیس!

یک خریدار ویژه برای قرمزها

پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری برای خرید پرسپولیس!

پرسپولیس که امسال به بورس واگذار شده است، اکنون با یک خریدار ایرانی مقیم کانادا مواجه شده که می‌تواند انقلابی بزرگ با توجه به ادعای هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری‌اش در آن شکل دهد.
روز گذشته نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس ارسال شد که محتوای آن حامل ادعایی شاید باورنکردنی باشد؛ تاجری ایران که ساکن کانادا است و با اشاره به علاقه دوران کودکی و ۴۰ ساله‌اش به این تیم، خواهان مذاکره برای خرید آن و هزینه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری شده است.
فردی به نام الکس هادی‌تقی با معرفی خود به عنوان یک کارآفرین که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مالی در کانادا را بنیانگذاری کرده، به این شکل از علاقه خود برای مذاکره با مدیران تیم پرسپولیس برای در اختیار گرفتن تیم خبر داده است.
جایی که او مدعی است به عنوان یک کارآفرین وجهه ویژه‌ای در کانادا به عنوان یک سرمایه‌گذار در بخش املاک محسوب می‌شود.
الکس با اشاره به علاقه خود به پرسپولیس از دوران کودکی‌اش به عنوان تیمی که جایگاه ویژه‌ای در قلب وی دارد، تمایل خود را نسبت به همکاری و خریداری باشگاه را اعلام کرده است: وقتی پسر جوانی بودم با بازی زیبا و افتخارآفرینی باشگاه پرسپولیس آشنا شدم. علیرغم اینکه چهار دهه پیش ایران را ترک کردم تا به امروز عشق و علاقه‌ام به پرسپولیس کم نشده است.
الکس در بخش دیگری از نامه خود خطاب به باشگاه پرسپولیس برای اینکه موفقیت خود را در خصوص درآمدزایی و سرمایه‌گذاری را به نمایش بگذارد، به پروژه اخیر خود در کشور یونان اشاره کرده است، جایی که با نام بردن از این پروژه برای اینکه بررسی و استعلام‌های لازم برای مدیران پرسپولیس میسر شود، از احداث پروژه خود با سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیون دلاری خبر داده است.


 
این فرد ایرانی با اشاره به این موضوع و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای که در یونان شکل داده‌اند، مدعی شده که در موقعیتی قرار دارند که قادر خواهند بود منابع موردنیاز برای دستیابی به منافع باشگاه را فراهم سازند تا پرسپولیس به موفقیت بیشتری در ایران و البته در بخش بین‌الملل (لیگ قهرمانان آسیا) دست یابد.
اما بخش مهم ادعای الکس هادی‌تقی که در آن به بحث مالی و هزینه‌ای که قادر به انجام آن خواهند بود پرداخته است: حاضرم ۵۰ میلیون دلار برای خرید باشگاه و ۵۰ میلیون دلار نیز برای بخش آکادمی، جذب بازیکنان داخلی و خارجی پیشنهاد دهم.
این هوادار متمول با اشاره به این موضوع که نسبت به پروسه حساس و پرماجرای این انتقال آگاه است که نیازمند بررسی و گفتگوهای بیشتری نیز خواهد بود، از اشتیاق و تمایل خود برای دیدار و گفتگوی بیشتر در این زمینه با مدیران باشگاه و تصمیم‌گیران دولتی و سیاسی در این زمینه خبر داده تا مسیر هدفی که برای خرید باشگاه دنبال می‌کند، میسر شود.
الکس هادی تقی در بخش پایانی درخواست خود مدعی شده که قادر خواهد بود آینده‌ای درخشان برای پرسپولیس ساخته و این تیم را در جایگاهی بزرگ برای سربلندی ایرانیان کمک کند.
با این حال این ادعا و پیشنهاد از سوی یک هوادار متمول خارجی قطعا با موانع بزرگی همراه خواهد بود و باید دید علیرغم حضور این باشگاه در بورس و خصوصی شدن آن، آیا فرصتی برای مذاکره و بررسی ادعا و درخواست الکس صورت خواهد گرفت یا خیر.
پیشنهادی ۱۰۰ میلیون دلاری برای در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس قطعا یک اتفاق بزرگ و انقلابی ویژه در تاریخ فوتبال ایران حتی آسیا محسوب می‌شود. اتفاقی که شاید دور و حتی غیرممکن اما در صورت تحقق آن در شرایطی که کل بودجه ‌و هزینه پرسپولیس طی یک فصل شاید عددی نزدیک به ۱۰ میلیون دلار باشد اما اکنون با این وعده بزرگ پای ستاره‌های بزرگی را به این بازخواهد کرد و البته باز هم باید گفت با توجه به شرایط خاص دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و دولتی بودن آن و اهمیت سیاسی آنها، بعید به نظر می‌رسد چنین موقعیتی نصیب هر فردی متمولی ولو با هزینه‌ای گزاف برای خریداری آن شود. طی فصول اخیر حتی از احتمال مالکیت اپراتورهای مخابراتی و خودروساز برای در اختیار گرفتن دو باشگاه صحبت به میان آمده بود که شاید می‌توانست این اتفاق نیز مشکلات بزرگی از این دو تیم باز کرده اما در نهایت محقق نشد و بعید به نظر می‌رسد چنین فضایی برای فردی به عنوان هوادار مقیم خارج ولو متمول نیز فراهم شود و باید دید در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد و پاسخ باشگاه پرسپولیس به درخواست جلسه و مذاکره در این زمینه از سوی الکس هادی‌تقی چه خواهد بود.