پیشرفت ۹۸ درصدی فاز اول پروژه باغ ملی شیراز

پیشرفت ۹۸ درصدی فاز اول پروژه باغ ملی شیراز

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: فاز اول پروژه احیاء و بهسازی باغ ملی با هزینه‌ای بالغ ‌بر ۱۳ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد روند پایانی اجرایی خود را طی می‌کند و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد امین چهارشنبه یکم تیرماه در بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۳ شیراز با اشاره به پروژه احداث خیابان ۲۴ متری حاج عزت‌الله فهندژ سعدی بیان کرد: این پروژه به دلیل واقع‌شدن در بافت تاریخی این منطقه از پروژه‌های مهم محسوب می‌شود که پس از اجرا، اقدامی ارزشمند و ماندگار در ارتقای رفاه شهروندی، توسعه گردشگری و فرهنگی اجتماعی منطقه خواهد بود.

او با تقدیر از اجرا و جابجایی تأسیسات زیرزمینی این پروژه ابراز امیدواری کرد: با ادامه این روند، این خیابان حدود یک کیلومتری ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با تأکید بر تسهیل تردد شهروندان از معابر شهری گفت: عملیات روکش آسفالت نقاط سطح شهر در همین راستا در حال انجام است.

امین به انجام تقریبی دو کیلومتر لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی در این منطقه افزود: لوله‌گذاری کوچه ۵ بلوار تلاش شرقی و پارسیان شمالی در شهرک رکن‌آباد و لوله‌گذاری دروازه قرآن ازجمله این پروژه‌هاست.

او با تصریح بر ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر بیان کرد: در این راستا فاز اول پروژه احیا و بهسازی باغ ملی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۳ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۸درصد روند پایانی اجرایی خود را طی می‌کند و به‌زودی به بهره برداری می‌رسد.

کریم شکوهیان، شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز نیز در این بازدید با تاکید بر تأمین رفاه و آسایش شهروندان اظهار کرد: همه تلاشمان بر این است تا با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، خدماتی در سطح منطقه، این مهم را محقق سازیم.

او به پروژه احداث خیابان ۲۴ متری حاج عزت‌الله فهندژ سعدی اشاره کرد و افزود: این پروژه با رویکرد ایجاد فضایی مناسب برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و توسعه و ارتقای بستر فرهنگی، گردشگری در حال اجرا است.

شکوهیان زینه تملک و اجرای این پروژه را افزون بر ۱۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر عملیات کانیوا، جدول‌گذاری و زیرسازی این پروژه در حال انجام است و تلاشمان بر این است تا این پروژه ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.