پیشرفت ۹۳درصدی ساخت پتروشیمی گچساران

پتروشیمی گچساران یکی از طرح‌های مهم صنعتی این استان است

پیشرفت ۹۳درصدی ساخت پتروشیمی گچساران
پیشرفت ساخت این پتروشیمی ۹۳ و چهار دهم درصد است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت پتروشیمی گچساران هزینه شده است.

علی احمد زاده پیشرفت ساخت این پتروشیمی را ۹۳ و چهار دهم درصد عنوان کرد و افزود: پتروشیمی گچساران یکی از طرح‌های مهم صنعتی این استان است که بر اساس برنامه های کلان اقتصادی کشور به منظور افزایش محصولات پتروشیمی و همچنین به عنوان پیشرآن توسعه صنعتی و اقتصادی استان در حال ساخت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است، بیان کرد: ظرفیت اسمی سالانه این مجتمع تولیدی، یک میلیون تن اتیلن و ۱۸۴ هزار تن سیتری پلاس است.

وی ادامه داد: علاوه بر محصولات تولیدی یاد شده، این کارخانه به عنوان مواد اولیه صنایع پتروشیمی دهدشت و صنایع پلیمر گچساران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

احمدزاده گفت: می‌توان از مازاد تولید این واحد که در حدود ۴۰۰ هزارتن در سال است، به عنوان مواد اولیه برای دیگر طرح‌های پتروشیمی در سایر شهرستان‌ها استفاده کرد.

وی میزان سرمایه گذاری این مجتمع را از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۵۹۴ میلیون یورو هم تسهیلات ارزی برای آن هزینه شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اشتغالزایی این طرح را در حین انجام کار ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نام برد و اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ۵۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.