روزهای ابری زردپوشان شيرازی

روزهای ابری زردپوشان شيرازی

علي جمشيدپور - «خبرنيوز»/ در هفته هفدهم ليگ دسته يك باشگاه هاي كشور، فجر شهيد سپاسي در ورزشگاه حافظيه شيراز ميزبان مس شهر بابك بود.

اين ديدار كه در هواي ابري شيراز و بدون حضور تماشاگر برگزار شد با نتيجه 1-1 به پايان رسيد.

نيمه اول اين ديدار در حالي آغاز شد كه دو تيم برنامه اصلي خود را براي گل نخوردن چيده بودند كه همين امر ٤٥ دقيقه ابتدايي را تبديل به نيمه اي كسل كننده اما درگيرانه كرده بود.

شايد از تك موقعيت هاي نصفه و نيمه، بتوان به ضربه سر مسي ها در دقيقه ٣٣ كه به آرامي در دستان يوسف بهزادي قرار گرفت نام برد. 

سرانجام بازي ضعيف فجري ها كار دست آن ها داد و بازيكنان مس شهر بابك بر روي ارسال يك كرنر توسط محمد آشتياني در دقيقه ٤٥ به اولين گل خود و اين ديدار دست پيدا كردند.

این نیمه با برتری محسوس مسی ها با نتیجه یک بر صفر به سود مس شهر بابک به پایان رسید.

اما نیمه مربیان به شکل متفاوتی آغاز شد و زردپوشان شیرازی برای جبران نتیجه پای به میدان گذاشتند.

با فوتبال تهاجمی فجر در نیمه دوم، سفیدپوشان مس نیز برنامه خود در ضد حملات را عملی کرده و به ازای هر حمله ای که بازیکنان فجر انجام می دادند، شهر بابکی ها هم با ضد حمله پاسخ دادند.

بازی به گونه ای پیش رفت که هر کدام از دو تیم که در نبرد میانه میدان برنده بود موفق به کنترل بازی می شد.

موقعیت ها آنچنان چنگی به دل نمی زد و درگیری ها در این بازی به نیمکت هم سرایت کرده بود.

سوت های مکرر داور جوان این دیدار که برای کنترل شرایط بازی زده می شد، صدای بازیکنان و مربیان دو تیم را نیز درآورده بود.

در همین کش و قوس ها در دقیقه 70 با سوت داور، فجری ها صاحب یک خطای پشت هجده قدم شدند که با ضربه زیبای داود رجبی توپ مستقیم وارد دروازه مسی ها شد و پس از چند لحظه که بازیکنان فجر به شادی پرداختند، داور سوت زده و گل را مردود اعلام کرد.

در این لحظه بازیکنان و نیمکت نشینان فجر به یکباره به سمت داور هجوم برده و با اعتراض های مکرر در تلاش برای تغییر نظر داور بودند اما سیدحسین حسینی داور این دیدار با قاطعیت بر نظر خود پا برجا بود و اعتقاد داشت که به بازیکنان اعلام شده این ضربه آزاد باید دو ضرب زده شود و حالا که توپ بدون برخورد با شخصی وارد دروازه شده گل مردود است. سرانجام این قائله ختم به خیر شد و بازی ادامه پیدا کرد.

در حالی که به لحظات پایانی این دیدار حساس نزدیک می شدیم زردپوشان شیرازی فشار را بر روی دروازه مس زیادتر کردند و در دقیقه 90 با ضربه قیچی برگردان علی آل کثیر، توپ با دستان مدافعین مس برخورد و داور نقطه پنالتی را نشان داد و محمدرضا خدری با فریب دروازه بان توپ را به تور دروازه چسباند و بازی را در واپسین دقایق به تساوی کشاند.

پس از به ثمر رسیدن گل تساوی، داور 4 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد که در این دقایق بازی فوق العاده ای را از زردپوشان شیرازی شاهد بودیم و اگر از ابتدا با این انگیزه پای به میدان گذاشته بودند مطمئنا برنده این بازی حساس می شدند.

سرانجام این دیدار پرحاشیه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

از حواشی این دیدار می توان به ضعف داور در کنترل بازی و سوت های زیاد که اعتراض نیمکت نشینان و بازیکنان دو تیم را در پی داشت اشاره کرد.

همچنین چمن ورزشگاه حافظیه مجددا در شرایط نا مساعد قرار گرفته است که فوتبال بازی کردن را برای تیم ها مشکل می کند.

دیگر نتایج دیدارهای امروز:

استقلال ملاثانی صفر -  سایپا صفر
شهرداری آستارا یک - پارس جنوبی جم صفر
خوشه طلایی ساوه صفر - ون‌پارس اصفهان یک
شهرداری همدان ۲ - خیبر خرم‌آباد صفر
خلیج فارس ماهشهر صفر - چادرملو یک
دریای کاسپین بابل صفر - چوکا تالش صفر