پیش‌بینی چهره‌های مطرح فوتبال شیراز ازدیدار ایران- انگلیس

پیش‌بینی چهره‌های مطرح فوتبال شیراز ازدیدار ایران- انگلیس

علی جمشیدپور- خبرنیوز/ جام جهانی با آن همه زرق و برق های منحصر به فردش همیشه از جایگاه خاصی برای ایرانیان برخوردار بوده است. حالا تیم ملی ایران کمتر از چند ساعت دیگر در یکی از مهمترین تقابل خود چه از نظر ورزشی و چه از نظر سیاسی با تیم ملی انگلیس روبرو خواهد شد.
به سراغ چند چهره سرشناس فوتبال شیراز و ایران رفته ایم تا نظر آن ها را در رابطه با بازی پیش رو جویا شویم.

پیشکسوت فوتبال شیراز با ذکر این مورد که استراتژی سرمربی تیم ملی ایران در تعیین نتیجه این دیدار حائز اهمیت است، گفت: به نظر می آید باید جوی در تیم ملی حاکم شود تا بازیکنان در کمال آرامش فوتبال خودشان را بازی کنند و از هنر و خلاقیت خود استفاده کنند. این وضعیت خیلی بهتر است از ترس و دلهره که در گذشته در بازی های تیم ملی مقابل تیم های مطرح دنیا شاهدش بودیم. لازم به ذکر است که شرح وظایف بازیکنان خیلی مهمتر از سیستمی است که در زمین مسابقه اعمال می شود.

علی اصغر کلانتری با اشاره به این موضوع که فوتبالیست های تیم ملی در رده بین المللی مطرح هستند اظهار کرد: بازیکنان ما به نسبت قبل حرفه ای تر شده اند و در مقابل بزرگان دنیای فوتبال بازی کرده اند و در اکثر موارد درخشش قابل توجهی نیز داشته اند تا جایی که خودشان نیز به عنوان بازیکن تأثیر گذار در تیم های اروپایی مطرح می شوند. لذا با اعتماد به نفس و تجزیه و تحلیل دقیق، صعود به مرحله بعد قابل دسترس است.

وی گفت: سخت ترین بازی ایران در این گروه با آمریکا، به جهت رشد بسیار بالای این کشور در عرصه فوتبال خواهد بود.

کلانتری در پایان عنوان کرد: فکر می کنم که نتیجه دیدار ایران برابر انگلیس یک بر یک شود. در کل امیدوارم که بچه های ایران از این آزمون سربلند بیرون بیایند.

« در جام جهانی شرایط ویژه ای حاکم است و به دلیل اینکه ویترین فوتبال دنیا است تمام تیم ها و بازیکنان با بالاترین انگیزه در این رویداد ورزشی حاضر می شوند.»

این جمله را مهدی رجب زاده سرمربی فجر سپاسی شیراز گفت و ادامه داد: مسابقات جام جهانی فوتبال با دارا بودن از بالاترین سطح این ورزش، نمایشگاهی برای نشان دادن ارزش و توانایی فوتبالیست ها می باشد و در این رویداد ورزشکارانی که شاید در تیم های باشگاهی خود کم فروغ بوده اند، بهترین بازی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی در رابطه با مسابقه تیم ملی ایران در مقابل انگلیس بیان کرد: شکی در این نیست که تیم ملی فوتبال انگلیس همیشه در زمره تیم های پرقدرت جام بوده و با توانایی بالای بازیکنانش در بازی مستقیم و هوایی یکی از گزینه های قهرمانی نیز محسوب می شود اما امیدوارم که بچه های تیم ملی با تمرکز بالا بازی آبرومندانه ای انجام دهند و سربلند از این دیدار حساس خارج شوند.

سرمربی زردپوشان شیرازی با اشاره به این موضوع که سطح کیفی تیم های فوتبال دنیا نزدیکتر از گذشته شده است، افزود: شرایط روز فوتبال دنیا به گونه ای شده است که هر تیمی که در رنکینگ بالاتر است صرفا از پیش برنده نیست و همین موضوع باید عاملی برای تلاش بازیکنان تیم ملی ایران باشد تا در بزرگترین عرصه بین المللی بدرخشند.

رجب زاده گفت: تنها وجه تمایز دیدار ایران برابر انگلیس می تواند قابلیت بالای بازیکنان انگلیس در ارسال از جناحین و بازی مستقیم باشد که اگر بتوانیم مسیر نفوذ از کناره ها را ببندیم شاید موفق شویم به نتیجه ای دلخواه دست پیدا کنیم. البته نباید خودمان را گول بزنیم چون به هر جهت وزن تیم انگلیس سنگین تر است و در این دیدار باید اول گل نخوریم و پس از آن بر روی ضد حملات از تک موقعیت ها بهترین استفاده را ببریم.

فرشید طالبی مربی تیم فجر سپاسی شیراز نیز در رابطه با رویارویی ایران و انگلیس در جام جهانی فوتبال اظهار کرد: با توجه به این موضوع که جام جهانی روند متفاوت خودش را دارد، لیکن ایران با روند خوبی که در مسابقات جام جهانی قبلی خود داشته می داند که تیم دست و پا بسته ای در مقابل انگلیس نخواهد بود و همین امر می تواند برگ برنده ایران در این بازی حساس باشد.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به این نکته که می طلبد در مقابل انگلیس بسیار هوشیار عمل کنیم، گفت: با شناختی که آقای کی‌روش از سبک بازی و فوتبال انگلیس دارد می توان امیدوار بود که در این گروه که یکی از سخت ترین گروه‌های این رویداد ورزشی است، ایران جزء گزینه های صعود خواهد بود.

طالبی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید به مانند جام جهانی گذشته، ایران از سیستم دفاع اتوبوسی بهره می برد، بیان کرد: نمی شود اسمش را دفاع اتوبوسی گذاشت چرا که این یک قابلیت هوشمندانه در تقابل با تیم های حرفه ای دنیا است. باید به این نکته هم توجه داشت که آقای کی‌روش به تصاحب عرض زمین علاقه زیادی دارد و از همین رو تجمع بیشتر در خطوط دفاعی و حتی در یک سوم زمین خودمان گاهی سیستم را به 6 - 4  تبدیل می کند.

وی افزود: تفکر آقای کی‌روش این است که باید در مقابل تیم های بزرگ دنیا، عرض زمین را مال خود کنیم و این موضوع نیازمند تجمع بازیکنان است تا پس از آن با بهره گیری از بازیکنان لژیونر حرفه ای که در اختیار دارد در اندیشه گلزنی به تیم های حرفه ای دنیا باشد.

مربی تیم فجر سپاسی در پایان گفت: انتظار می رود که ایران در مقابل تیم های ولز و آمریکا بازی نسبتا راحت تری داشته باشد چرا که در گذشته موفق شدیم همین تیم آمریکا را که در اوج بود، ببریم اما حالا ایران نیز یکی از قویترین تیم های تاریخ فوتبال خودش را راهی این مسابقات کرده است و امیدوارم که به مرحله حذفی این دوره از رقابت ها صعود کنیم.