پیش بینی وضعیت بارش برف و باران تا پایان هفته در استان فارس

پیش بینی وضعیت بارش برف و باران تا پایان هفته در استان فارس
بارش های خوبی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان خواهیم داشت

مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت: دیروز یکشنبه هشداری نارنجی در خصوص سامانه بارشی در راه منتشر شد، این سامانه می‌تواند پیامدهایی از جمله بارش باران، گاهی رعد وبرق و وزش شدید باد، در مناطق شمالی استان بارش برف با احتمال کولاک، در مناطق مرکزی بارش تگرگ و در برخی مناطق کاهش دید و مه به همراه داشته باشد.

مسعود حقیقت با اشاره به نفوذ سامانه بارشی به استان از امروز ادامه داد: در شمال غرب استان شاهد بارش های پراکنده و در مناطق شمالی شاهد افزایش وزش باد خواهیم بود، همچنین شروع بارش های پراکنده در مناطق مرکزی از امشب دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: فردا سه شنبه به تدریج سامانه بارشی گسترده تری در مناطق شمالی و برخی از مناطق مرکزی، وزش باد در مناطق شمالی، غربی و شرقی شاهد خواهیم بود.

او اصل سامانه بارشی را مربوط به روز چهارشنبه دانست و گفت: اصل سامانه بارشی مربوط به پس‌فردا است که کل استان به ویژه شمال، شمال‌غرب، قسمت هایی از مرکز و مناطق جنوبی را در برمی‌گیرد، بارش های خوبی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان خواهیم داشت.

او همچنین به وضعیت بارش در روز جمعه پرداخت و عنوان کرد: اما روز جمعه بارش در مناطق جنوبی و بیشتر به شکل پراکنده رخ می‌دهد، همچنین مه گرفتگی و کولاک برف را در مناطق شمالی استان به همراه دارد.

مدیر کل هواشناسی استان فارس با توجه به خطرات احتمالی توصیه های مهمی کرد و گفت: به مردم توصیه می‌شود در روزهای آینده در جاده های کوهستانی به ویژه در مناطق شمالی از جمله شهرستان های سپیدان، اقلید و نور آباد برای تردد از زنجیر چرخ استفاده کنند، مردم حتی‌الامکان آخر هفته به ویژه پنجشنبه به مناطق شمالی استان، به دلیل احتمال رگبار، رعد و برق و کولاک و برف، سفر نکنند. همچنین به هیچ وجه در حاشیه رودهای فصلی به ویژه در مناطق مرکزی استان اتراق نکنند.

او در آخر هشدار ویژه‌ای به کشاورزان برای اقدام نسبت به پاکسازی راه آب مزارع و باغات، عدم چرای دام در حاشیه رودخانه ها، مراقبت از محصولات کشاورزی و گلخانه ای و برداشت محصولات کشاورزی آماده به منظور جلوگیری از خسارت داد.