جزییاتی از سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد

جزییاتی از  سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد از پیش بینی بارش ۸۰ تا ۱۰۰ میلی‌متری در پی ورود سامانه بارشی به این استان خبر داد.

آرش مصلح در نشست مدیریت بحران استان افزود: طبق اعلام موسسه تحقیقات آب و سازمان هواشناسی کشور پیش بینی شده در سامانه بارشی جدید  ۸۰ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد رخ دهد

وی اظهار کرد: احتمال وقوع سیلاب طی بارش‌های پیش رو در استان کهگیلویه و بویراحمد تا روز شنبه سوم دیماه ۱۴۰۱ وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حوضه آبریز کارون، زهره و جراحی در استان کهگیلویه و بویراحمد از بعد از ظهر روز جمعه، وقوع بارش ای به مدت ۳۶ ساعت و میزان تقریبی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیمتر در این استان محتمل است.

مصلح تصریح کرد: بارش در ارتفاعات این استان به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: حجم سد کوثر ۴۲۲ میلیون متر مکعب است که این سد هم اکنون ۱۰۸ میلیون متر مکعب ظرفیت مهار سیلاب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون دبی ورودی سد کوثر گچساران ۸ متر مکعب بر ثانیه است.

مصلح تاکید کرد: از روز سه شنبه اطلاع رسانی را به پایین دست این سد در استان کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان، شهرداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها انجام داده ایم.

وی اظهار کرد: ظرفیت تخلیه تا ۳۰ متر مکعب در ثانیه نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیشترین بارش دو ماه اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد در ایستگاه «طسوج» شهرستان چرام به میزان ۲۸۳ میلی‌متر بوده است.

مصلح ادامه داد: باتوجه به پیش بینی ورودی سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ گروه گشت و بازرسی آب منطقه‌ای استان آماده اطلاع رسانی و پایش رودخانه ها هستند.

وی افزود: طرح مهندسی پاکسازی و لایه روبی رودخانه در ۹ شهرستان با اعتبار چهار میلیارد تومان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین ۷ طرح تغذیه مصنوعی آماده کنترل سیلاب احتمالی سامانه بارشی پیش رو هستند.