پویش مردمی «هر روز یک زباله از زمین بر داریم» در شیراز

پویش مردمی «هر روز یک زباله از زمین بر داریم» در شیراز

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس​ گفت: با همکاری مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و سازمان مدیریت پسماند شهرداری این کلانشهر "پویش مردمی هر روز یک زباله از روی زمین بر ‌داریم"​ برگزار می‌شود.

عطا پورشیرزاد، دوشنبه ۲۴ مرداد به خبرنگاران گفت: بر اساس آمار سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز،​ در کلانشهر شیراز روزانه بیش از یک هزار تن زباله تولید می‌شود و با توجه به فعالیت​ ۱۵۰۰​ پاکبان در سطح شهر، برای جمع آوری زباله‌ها، علاوه بر هزینه‌های هنگفت، با این حجم از زباله چهره شهر نیز، نا زیبا می‌شود.

او ادامه داد: از این رو اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با حمایت معنوی از​ "پویش مردمی هر روز یک زباله از زمین بر داریم"​ در کنار مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز و با یاری گرفتن از مشارکت مردمی، در تلاش‌اند تا چهره زیبای شهر بیش از پیش رخ نمایان کند.

مدیرکل محیط زیست فارس افزود: یکی از شیوه‌های مهم فرهنگ سازی در جامعه همراه کردن کودکان با آموزش صحیح و استمرار آن در بین این آینده سازان است که قطعاً باعث نهادینه شدن فرهنگ محیط زیستی در نسل‌های آتی خواهد شد.

پور شیرزاد، ​ خاطرنشان کرد: ​ همه​ شهروندان​ می‌توانند علاوه بر مشارکت در این طرح، از برداشتن زباله‌ها از روی زمین و یا نریختن زباله در سطح شهر، ۲ قطعه عکس یا ۳۰ ثانیه فیلم تهیه کنند و برای شرکت در مسابقه ماهیانه شرکت کنندگان در پویش به شماره واتساپ​ ۰۹۹۲۴۹۸۰۰۴۷​ سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز ارسال کنند.