آغاز پنجمین جشنواره ملی برف و اسکی در یاسوج

اجرای محدودیت های ترافیکی در مسیر جشنواره

آغاز پنجمین جشنواره ملی برف و اسکی در یاسوج
پیست اسکی

رئیس هیات اسکی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پنجمین جشنواره ملی برف و اسکی باهدف ایجاد روحیه شور و نشاط اجتماعی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری زمستانه استان برگزار شد.

حمید زرافشان روز پنجشنبه گفت: این جشنواره با استقبال خوب مردمی و با حضور مسئولان استانی، هنرمندان، ورزشکاران استان های مختلف، در محل پیست اسکی "کاکان" در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج برگزار شد.

وی عمده ترین اهداف برگزاری جشنواره ملی برف و اسکی یاسوج را جذب گردشگر، رونق صنعت گردشگری زمستانی، معرفی قابلیتهای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد تحرک اقتصادی و اجتماعی در بین مردم این استان اعلام کرد.

زرافشان برخی از برنامه های پیش بینی شده در این جشنواره را برگزاری مسابقات ورزشی زمستانی از جمله اسکی، برف پیمایی، مجسمه سازی و تندیس سازی، اجرای موسیقی های محلی، نمایش های آداب و رسوم استانی، مسابقات سرگرمی، پخت غذاهای محلی متناسب با فصل سرما، عنوان کرد.

وی گفت: جشنواره ملی برفی دنا در روزهای ششم و هفتم بهمن امسال به مدت ۲ روز در پیست اسکی "کاکان" یاسوج برنامه ریزی شد و ورزشکارانی از استانهای کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و تهران و بوشهر در این جشنواره با یکدیگر به رقابت می پردازند.

اجرای محدودیت های ترافیکی در مسیر جشنواره

فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از اجرای محدودیت های ترافیکی در مسیر جشنواره ملی برفی خبر داد و بیان کرد: تردد کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ تا ۲۳ روزهای پنجشنبه و جمعه در جاده یاسوج - اقلید به مدت ۲ روز ممنوع است.

سرهنگ ویسی‌پور با تاکید بر اینکه مسیرهای یاسوج – اصفهان و یاسوج – شیراز به عنوان جایگزین جاده یاسوج به اقلید اعلام شده است، اظهار کرد: هدف از اعمال این محدودیت ها برگزاری جشنواره ملی برفی در پیست اسکی کاکان است.

رئیس دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد پیش تر گفت: پیست اسکی "کاکان" با تعمیرات ماشین برف‌ کوب یا (پیست‌ کوب)، برای گردشگری و برگزاری جشنواره بازی‌ها و تفریحات زمستانی آماده است.

مسیح دل بازجو تاکید کرد: پیست اسکی "کاکان" یکی از گردشگرپذیرترین اماکن تفریحی زمستانی در جنوب کشور محسوب می ‌شود که برای بین المللی کردن پیست یادشده نیاز است که تله کابین آن فعال شود.

وی تصریح کرد: این پیست به عنوان یکی از مهمترین پیست‌های اسکی کشور است که پنج تا شش ماه از سال،( از اوایل زمستان تا اوایل بهار)، پوشیده از برف است و با آب شدن برف در فصول گرم نیز محوطه‌ پیست، خصوصاً در اردیبهشت و خرداد ماه پوشیده از لاله ‌های واژگون می ‌شود.

پیست اسکی "کاکان" در دامنه‌های رشته کوه زاگرس و قله دنا در ارتفاع ۲ هزار و ۶۰۰ متری در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج نزدیک به دهستان "کاکان" واقع شده است.

پیست اسکی "کاکان" در سال ۱۳۷۳ با نصب یک دستگاه بالابر افتتاح شد و سپس تا سال ۸۴ امکانات آن با سه تله اسکی شامل یک دستگاه بالابر برای افراد مبتدی و ۲ دستگاه بالابر اسکی بازان حرفه‌ای افزایش یافت. این پیست به طول ۶۰۰ متر در جاده ارتباطی "یاسوج – اقلید" و در منطقه سردسیری "کاکان" شهرستان بویراحمد قرار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.