پلیس ساختمان در شیراز راه‌اندازی می‌شود

پلیس ساختمان در شیراز راه‌اندازی می‌شود
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز، از راه‌اندازی پلیس ساختمان در راستای نظارت بیشتر بر روند ساخت وسازها خبر داد و گفت: کنترل و نظارت بر حوزه ساخت وسازها دغدغه مهم شورا است.

غلامعلی ترابی سه‌شنبه ۴ مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیگیری تحقق سرانه خدمات زندگی بهتر ومطلوب در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: در حوزه شهرسازی و معماری نگاه‌ها باید جامع، کامل و بر مدار برنامه و توسعه کلان باشد.

او افزود: در همین راستا کمیسیون سه برنامه مصوب که شامل طرح‌های تفضیلی، موضوعی و موضعی می‌شود را محور قرار داده و به دنبال تدوین طرح جامع ر راهبردی شهر شیراز در حوزه‌های مرتبط با معماری و شهرسازی است تا رصد آینده شهر بر اساس این محورها دنبال شود.

ترابی در خصوص اختلاف نظر شورا با استانداری پیرامون مصوبه عوارضی سال ١٤٠١ شهرداری شیراز هم افزود: به نظر می‌رسد موضوع را سیاسی کرده و قصد تخریب شورا را دارند، زیرا چیزی که واقعیت خارجی ندارد را اعلام می‌کنند.

او اضافه کرد: عوارض در سال ١٤٠١ به صورت میانگین افزایش ٣٠ درصدی داشته و اعلام می‌کنم هر گونه اعلام چند برابری عوارض سخنی گزاف بیش نیست.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: افزایش سهم خدمات یا کسری پارکینگ نیز مطابق ماده یک قانون شهرداری‌ها تعیین تکلیف شده و اصلا در زمره مباحث عوارضی نیست.

ترابی خاطرنشان کرد: در واقع با افزایش قیمت زمین که به دلیل تورم حاکم بر کشور انجام شده، این عوارض چند برابر شده است.

او بیان کرد: سهم خدمات و کسری پارکینگ جزو کدهای عوارضی نیست اما شورا در راستای تسهیل و کمک به مردم به این موضوع ورود کرده و دو طرح مصوب کرده اما مجموعه فرمانداری و استانداری آن را تایید نکرده‌اند.

ترابی عنوان کرد: در آخرین جلسه شورا نیز طرح تقسیط پرداخت‌ها در این دو کد در شورا مصوب شده که منتطر نظر فرمانداری در این خصوص هستیم.