پشت پرده لغو بازی جنجالی لیگ یک!

پشت پرده لغو بازی جنجالی لیگ یک!

مدیرعامل باشگاه خلیج فارس ماهشهر در خصوص لغو بازی تیمش با خیبر خرم‌آباد توضیحاتی ارائه داد.

ایوب عسکری، مدیرعامل باشگاه خلیج فارس ماهشهر در خصوص لغو بازی تیمش با خیبر خرم‌آباد گفت: سه هفته پیش جلسه‌ای با آقای شفیعی مسئول مسابقات لیگ یک داشتم و در همان‌جا به من اعلام شد که با تایید ورزشگاه بندرماهشهر می‌توانیم بازی با خیبر خرم‌آباد را در زمین خودمان میزبانی کنیم. این در حالی بود که ما پیش از این بازی‌های خانگی‌مان را در ورزشگاه آبادان یا ورزشگاه فولادنوین برگزار می‌کردیم که جا دارد از همین‌جا از مسئولان این دو باشگاه بابت همکاری‌شان تشکر کنم. اما باشگاه نفت آبادان و فولاد هم به ما اعلام کرده بودند که از این بیشتر با باشگاه خلیج‌فارس ماهشهر برای در اختیار گذاشتن زمین‌هایمان همکاری نخواهیم کرد زیرا معتقد بودند چون بازی تیم‌های خودشان یعنی فولاد نوین در لیگ دو و نفت آبادان در لیگ برتر را دارند و ممکن است با انجام بازی‌های دیگر زمین‌هایشان دچار آسیب شود، دیگر نمی‌توانند با ما همکاری کنند.

مدیرعامل باشگاه خلیج‌فارس ماهشهر در ادامه بیان کرد: با وجود این‌که به ما عنوان شده بود که با تایید ورزشگاه‌ در بندر ماهشهر می‌توانیم از رقبا در زمین خودمان میزبانی کنیم، هفته گذشته آقای شفیعی با من تماس گرفت که یک ورزشگاه برای بازی با خیبر خرم ‌آباد معرفی کنید که من به وی گفتم که ورزشگاه خانگی خودمان آماده میزبانی از هر رقیبی است اما آقای شفیعی به من گفت که بازی با خیبر خرم آباد ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود و تقریبا یک نیمه آن باید زیر نور برگزار شود و چون ممکن است نور ورزشگاه بندر ماهشهر مناسب نباشد باید ورزشگاه دیگری را معرفی کنید.

وی عنوان کرد: من هم سه‌شنبه هفته گذشته با فدراسیون فوتبال نامه‌نگاری و عنوان کردم با توجه به این‌که هوای خوزستان در مهرماه به وضعیت مطلوبی رسیده است و نیز با توجه به عدم همکاری سایر باشگاه‌های استان برای در اختیار گذاشتن ورزشگاه‌شان به ما، تقاضا داریم ساعت بازی تغییر کند. هم‌چنین آقای طالقانی، رئیس هیئت فوتبال خوزستان مذاکرات تلفنی با آقای قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون و آقای کشوری، رئیس سازمان لیگ یک داشت که آقای کشوری عنوان کرد با توجه به این‌که سایر باشگاه‌ها با خلیج‌فارس ماهشهر همکاری نمی‌کنند چنانچه ورزشگاه بندر ماهشهر تأیید شود بازی با خیبر خرم‌آباد ساعت ۱۵:۳۰ روز ۲۶ مهرماه برگزار خواهد شد.

عسکری حرف خود را اینگونه ادامه داد: روز جمعه آقای روشنک نماینده فدراسیون جهت تأیید ورزشگاه در بندرماهشهر حاضر شد و همان‌ روز شرایط آب و هوایی را نیز بررسی کرد و سپس تماس تلفنی با آقای شفیعی داشت و ورزشگاه را تایید کرد. اما روز گذشته متوجه شدم که نامه‌ای ساعت ۱۲ از طرف فدراسیون که مهلت پاسخ‌دهی به آن تا ساعت ۱۶ روز گذشته بود برای ما ارسال و در آن قید شده بود که شما در همین چهار ساعت فرصت دارید هماهنگی‌های لازم برای معرفی ورزشگاه غدیر به عنوان میزبان بازی خلیج‌فارس ماهشهر و خیبر خرم‌آباد را انجام دهید و اصلاً برای من سؤال بود سازمان لیگ و فدراسیون بر چه اساسی و چگونه ورزشگاه غدیر را آن هم بدون اطلاع ما برای میزبانی این دیدار انتخاب کرده‌اند.‌ بعد از چنین ماجراهایی با آقای قنبرزاده صحبت کردیم که وی گفت دلیل عدم موافقت با برگزاری بازی خلیج‌فارس ماهشهر و خیبر در ورزشگاه بندر ماهشهر به دلیل بحث آب‌وهوایی است، در حالی که من پاسخ مکتوب از هواشناسی ماهشهر در خصوص برگزاری بازی در ساعت ۱۵:۳۰ روز ۲۶ مهرماه گرفته بودم که وضعیت را مطلوب دانسته بود.

مدیرعامل باشگاه خلیج‌فارس ماهشهر اظهار کرد: به هر حال غروب روز گذشته متوجه شدم بازی با خیبر لغو شده و با درخواست ما موافقت نشده است و تصمیم‌گیری در خصوص بازی به کمیته انضباطی ارجاع داده شده است. اگر این عدالت است و این‌گونه می‌خواهند نتایج را رقم بزنند بهتر است به ما بگویند تا تکلیف‌مان را بدانیم. ما از جیب شخصی‌مان هزینه می‌کنیم و هزار مشکل داریم و بعد هم که حرف می‌زنیم سازمان لیگ سریع ما را به کمیته انضباطی می‌فرستد که جسارت و توهین کرده‌اید. مگر ما چه توهینی کرده‌ایم؛ ما فقط حق‌مان را می‌خواهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود پرونده بازی خلیج‌فارس ماهشهر و خیبر به کمیته انضباطی ارجاع شده است و احتمالاً این باشگاه بازنده اعلام شود، گفت: هیچ وقت نمی‌توانند این کار را انجام دهند. مگر خیبر در زمین ما حاضر شد و مگر داور و ناظر بازی به شهر ما آمدند و بازی برگزار شد که بتوانند چنین رای خاصی را صادر کنند.