استاندار فارس: پروژه شهر سلامت، مهاجرت پزشکان را معکوس و بیکاری را مهار می‌کند

استاندار فارس: پروژه شهر سلامت، مهاجرت پزشکان را معکوس و بیکاری را مهار می‌کند

استاندار فارس گفت: اجرای پروژه شهر سلامت با هدف جلوگیری از مهاجرت جامعه پزشکی اجرا شد و این پروژه قسمت قابل توجهی از مشکل بیکاری استان را حل می‌کند.

دکتر محمدهادی ایمانیه امروز در جلسه بررسی روند پروژه شهر سلامت به روند سختِ پیدا کردن زمین، رفع معارض و تحریم‌های شدید طی سال‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: اجرای پروژه بزرگ شهر سلامت با هدف جلوگیری از مهاجرت جامعه پزشکی و همچنین ایجاد مهاجرت معکوس اجرا شد.

نماینده عالی دولت در فارس، همچنین با تاکید بر اینکه این پروژه می‌تواند قسمت قابل توجهی از مشکل بیکاری را در استان حل کند، گفت: به طور مثال مجتمع پارس جنوبی در بوشهر اشتغال بسیار خوبی را ایجاد کرده است؛ لذا شهر سلامت نیز با ظرفیت بالایی که دارد می‌تواند اشتغال بسیار مناسبی را ایجاد کند.

او ایجاد پروژه‌های مختلف شامل دو کارخانه تولید دارو، چندین Day clinic، منازل مسکونی، بیمارستان، مجتمع فرهنگی و ... را از جمله ظرفیت‌های تعریف شده در این پروژه بزرگ عنوان کرد.

استاندار فارس بیان کرد: تاکنون یک سرمایه‌گذار برای این پروژه تعریف شده بود که در فواصل زمانی مختلف با بروز تحریم‌ها و مشکلات دیگر کار متوقف می‌شد، اما از این به بعد با تقسیم پروژه میان سرمایه‌گذاران متعدد کار بهتر پیش خواهدرفت.

دکتر ایمانیه، تامین نقدینگی را اولین و مهم‌ترین گام جهت جان بخشیدن دوباره به این پروژه عنوان کرد و گفت: اکنون پنج پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در شهر سلامت در حال اجراست و منطقه ویژه همراه با حمایت و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در حال پیش‌برد کار است.

استاندار فارس، با تاکید بر اینکه یک ماه فرصت پیدا کردن سرمایه‌گذار برای این پروژه داده می‌شود، افزود: سپردن کار به سرمایه‌گذاران متعدد به این ترتیب که هر بخش به یک سرمایه‌گذار سپرده شود می‌تواند راهگشا باشد.

او انجام تبلیغات جهت پیش‌فروش و ایجاد اطمینان‌خاطر برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه را مهم خواند و گفت: اگر خوب کار شود و پروژه نیز به درستی معرفی شود قطعا افراد زیادی جذب آن خواهند شد.