پروازهای خارجی از فرودگاه جهرم از خردادماه از سر گرفته می‌شود

پروازهای خارجی از فرودگاه جهرم از خردادماه از سر گرفته می‌شود

نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: از خردادماه امسال شاهد پرواز‌های خارجی به سمت کشور عراق از فرودگاه بین المللی شهدای جهرم خواهیم بود.

محمدرضا رضایی در بازدید از فرودگاه بین‌المللی شهدای جهرم اظهارکرد: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های برقراری پرواز‌های بین‌المللی در فرودگاه جهرم با توجه به مصوبه دولت آماده شده و فرودگاه جهرم در خطوط هوایی بین المللی به عنوان مرز هوایی قرار گرفته است و همه موارد مورد نیاز این پرواز‌ها تکمیل خواهد شد.
به گفته او، راهکار‌های مناسب توسعه و افزایش طول باند تدوین شده و بزودی عملیات اجرایی افزایش طول و تعریض پهنای باند انجام می‌شود.
نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان هواشناسی فرودگاه در حال ساخت است که در روند احداث این ساختمان نیز تسریع خواهد شد.

وی افزود: درحال حاضر چهار روز در هفته روز‌های شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه پرواز‌های جهرم به تهران و بالعکس با حضور دو ایرلاین برقرار است و استقبال خوبی از این پرواز‌ها می‌شود.

رضایی گفت: کمرگ فرودگاه جهرم احداث می‌شود و پرواز‌های باربری و کارگو در این فرودگاه دایر خواهد شد و تجهیزات ایمنی و آتشنشانی و همچنین ایستگاه سوخت‌گیری در فرودگاه جهرم مستقر است.

به گفته این مقام مسئول، پس از افتتاح سالن مجهز پرواز‌های داخلی، احداث سالن پرواز‌های بین المللی نیز در دستورکار قرار گرفته و ساخت آن عملیاتی می‌شود.
وی بیان کرد: در سفری که با حضور وزیر راه و شهرسازی به عراق داشتیم، طراحی جدیدی به منظور خطوط پرواز به سمت کشور عراق پیش‌بینی شد که قبلاً می‌بایست پرواز از سمت مرز مهران انجام می‌شد و با طراحی جدید زمان پرواز از جهرم با تقلیل ۱۰۰۰ کیلومتری خط هوایی به زیر یک ساعت کاهش می‌یابد.
نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: این کاهش مسافت و زمان پرواز هم در کاهش قیمت بلیط تاثیر خواهد داشت هم برای مصرف سوخت و پرواز ایرلاین‌ها سودمند است.