غرق شدن مرد ۴۰ ساله در رودخانه مارون

غرق شدن مرد ۴۰ ساله در رودخانه مارون

سخنگوی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرد ۴۰ ساله در رودخانه خروشان مارون در محدوده قلعه دختر در این استان غرق شد.

محمد امین نیکویی نژاد اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۵ و ۲۴ دقیقه امروز به وقوع پیوست و بعلت خروشان بودن رودخانه، سر این مرد ۴۰ ساله با سنگ برخورد و بشدت آسیب دید.

نیکویی نژاد افزود: مردم و همراهان وی را ازآب خارج کردند و بعد از رسیدن پرسنل اورژانس اقدامات احیا قلبی _ ریوی انجام شد اما موثر نبود و این فرد جان خود را از دست داد.

با توجه به وجود رودخانه های خروشان در استان، بسیاری از این رودخانه ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می شود، بنابراین توصیه می شود بدون آگاهی از وضعیت رودخانه، هرگز برای شنا در آن اقدام نکنیم.

آمار غرق شدگی ها به ترتیب در سال های ۹۶ ،۱۲ نفر، ۹۷ ، ۱۳ نفر و سال ۹۸ ، ۲۶ نفر بوده است.

بر اساس آخرین سالنامه آماری سازمان پزشکی قانون کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه هشتم کشور در میزان متوفیات ناشی از غرق شدگی بر حسب جمعیت قرار دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۶۶ رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است.
بر اساس اعلام آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد این استان با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی ۱۳۹۵ رتبه ۶ کشور را دارد.

وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در فصل گرماست.