پرواز دبی را نگه دارید؛ پارک هواپیماهای قطری پیشکش!

پرواز دبی را نگه دارید؛ پارک هواپیماهای قطری پیشکش!

در شرایطی جام جهانی قطر تا سه ماه دیگر در کنار گوش ایران کلید می خورد که وعده ها برای نقش آفرینی بوشهر به عنوان نزدیک ترین استان ایران به این کشور در حد وعده و نسیه مانده است.

طی سالیان گذشته مسئولان استانی برای برخورداری بوشهر از منافع همجواری با میزبان جام جهانی طرح هایی نظیر پروژه گردشگری بوشهر 2020 مطرح کردند که سرنوشت آن نامعلوم ماند و این روزها نیز طرح هایی چون برقراری خط کشتیرانی بوشهر- دوحه یا پارک هواپیماهای جام جهانی در فرودگاههای استان مطرح می شود که از شواهد پیداست برنامه اجرایی پشت سر آن نیست و بیشتر در حد خالی نبودن عریضه است!

مثلا اینکه درست چند ماه مانده به مهمترین رویداد ورزشی جهان در همسایگی استان بوشهر، تنها پرواز بین المللی فرودگاه این شهر تعطیل شود، نشانه ای از ضعف مدیریتی می باشد و سایر وعده ها و حرف ها مثل اینکه “بوشهر بهشت سرمایه گذاران می شود” را با علامت سوال مواجه می کند.

خبرها حکایت از آن دارد که پرواز بوشهر- دبی که پس از سالها، از بهمن ماه گذشته فعال شده بود، به دلیل مانع تراشی شرکت ایران ایر که این پرواز را به یک روز در هفته (فقط شنبه ها) کاهش داد، به خط پایان رسیده است.

شرابط پیش آمده از سوی ایران ایر باعث شد بسیاری از مسافران بوشهری پرواز دبی، شیراز را برای این سفر انتخاب کنند که پرواز متنوع و بیشتری دارد. بماند که گفته می شود عدم همکاری آژانس های بوشهر با سرمایه گذاری که با سپرده میلیاردی، این خط بین المللی را برای بوشهر احیا کرده بود نیز مزید بر علت شدو

این در حالی است که استاندار بوشهر بارها در نشست های خود از ارتباط نزدیک با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی سخن گفته، اما تا اینجای کار، تعطیلی پروژه راه آهن در زمان وی رقم خورده و تنها پرواز بین المللی فرودگاه بوشهر نیز به خط پایان رسید.

این دست اتفاقات نشان می دهد طرح و ایده های مسئولان برای مشارکت استان در جام جهانی قطر بدون اقدامات اجرایی و در حد حرف است.