پرداخت وام ازدواج به نیمی از درخواست‌های ثبت شده در خوزستان

در آخر سال پرداخت وام‌ها متوقف می‌شود

پرداخت وام ازدواج به نیمی از درخواست‌های ثبت شده در خوزستان
مهم‌ترین مساله ازدواج جوانان مشکلات اقتصادی و اشتغال است

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان از پرداخت وام ازدواج به نیمی از درخواست‌های ثبت شده امسال خبر داد.

محمد رستمی با اشاره به آمار ازدواج در خوزستان اظهار کرد: امسال تاکنون ۱۸ تا ۲۰ هزار مورد ازدواج در خوزستان ثبت شده است که این میزان ازدواج ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. به نظر می‌رسد اتفاقاتی که در مدت اخیر در سطح جامعه رخ داد موجب تعویق ازدواج‌ها شده است اما اکنون جوانان راحت‌تر در حال برنامه‌ریزی برای ازدواج هستند.

وی در خصوص وظایف اداره‌کل ورزش و جوانان در حوزه ازدواج افزود: یکی از وظایف این اداره‌کل، نظارت بر اعطای وام ازدواج به زوج‌ها است. برخی افراد برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کرده‌اند اما با مشکلاتی مواجه شده‌اند که برای رفع این مشکلات، پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی جوانان، بانک‌ها مکلف هستند در مدت ۱۰ روز شعب پرداخت وام را تعیین کنند و زوج‌ها در صف دریافت وام قرار بگیرند. در حال مکاتبه با بانک‌ها هستیم تا پرداخت وام‌ها تسریع یابد.

رستمی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۸۳ هزار زوج خوزستانی برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کردند و حدود ۴۴ هزار و ۵۰۰ وام پرداخت شد بنابراین به حدود ۵۰ درصد درخواست‌های وام پاسخ داده شده است.

وی افزود: با توجه به جریانات اخیر در کشور، مقداری پرداخت وام‌ها به تاخیر افتاد و سه چهار ماه پرداخت مسدود شد که این مساله یکی از عواملی است که موجب شده میزان اعطای وام نسبت به سال گذشته عقب بیفتد. از طرف دیگر در آخر سال نیز پرداخت وام‌ها متوقف می‌شود.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به دیگر اقدامات این اداره‌کل در مورد تسهیل ازدواج گفت: با استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده و همچنین سازمان‌های مردم نهاد، برنامه‌های قبل، حین و بعد از ازدواج برگزار می‌شود. امسال نیز ۱۵۹ کارگاه ازدواج در خوزستان برگزار شده است تا جوانان بیشتر با امر ازدواج آشنا شوند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مساله ازدواج جوانان مشکلات اقتصادی و اشتغال است که امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال، ازدواج جوانان بیشتر تسهیل یابد.