اعمال ۵۰ درصد تخفیف ساخت و ساز در بافت فرهنگی تاریخی بوشهر

همه دستگاه‌های متولی باید به وظایف خود در مورد بافت عمل کنند

اعمال ۵۰ درصد تخفیف ساخت و ساز در بافت فرهنگی تاریخی بوشهر

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در نشست اعضای شورا با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: توجه به بافت فرهنگی تاریخی شهر بوشهر یکی از اولویت‌های شورای ششم است از همین رو بودجه مناسبی در راستای باز زنده سازی بافت اختصاص داده شده است.

وحید نیک روش افزود: اجرای گذر ادیان در بافت تاریخی بوشهر با شش میلیارد تومان به مساحت ۱۰ هزار متر مربع یکی از پروژه‌های خوب در بافت است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از موافقت شورای شهر بوشهر با اعمال ۵۰ درصد تخفیف ساخت و ساز در بافت فرهنگی تاریخی شهر بوشهر درجهت باز زنده سازی و احیای این بافت خبر داد.

بهسازی معابر بافت

نیک‌روش با بیان اینکه یکی از معضلات موجود در بافت عدم تصویب طرح تفصیلی بافت است، افزود: انتظار داریم این موضع که نقش مهمی در ساخت و ساز و اجرای ضوابط شهرسازی دارد هر چه سریع‌تر تصویب شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اقدامات خوبی در زمینه کف سازی و بهسازی معابر بافت انجام داده و برنامه‌های خوبی دارد و انتظار داریم که میراث فرهنگی به جداره بافت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی باید به وظایف خود در مورد بافت عمل کنند تا شاهد رونق دوباره این ظرفیت بسیار خوب گردشگری در شهر بوشهر باشیم.