پرداخت 11 هزار و 472 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی طی سه ماه

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس خبر داد

پرداخت 11 هزار و 472 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی طی سه ماه

«خبرجنوب»/ مدیر شعب بانک کشاورزی فارس از پرداخت بیش از 11 هزار و 472 میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب این بانک در استان خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات در سه ماهه اول سال جاری به 13هزار و 271 نفر متقاضی پرداخت شده است.

محمدحسن رزاق منش با بیان اینکه بنا به رسالت بانک کشاورزی بیش از 90 درصد این تسهیلات در زیربخش کشاورزی پرداخت شده است؛ اظهارداشت: در همین راستا بیش از 1064 میلیارد ریال تسهیلات نیز به بخش زراعت به عنوان یکی از مهمترین زیربخش‌های کشاورزی به 992 نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت بیش از 536 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات به تعداد 384  نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس میزان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده طی سه ماه نخست سال جاری را نیز بیش از 302  میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان تسهیلات به 377 نفر متقاضی از مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره)، بهزیستی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

رزاق منش، میزان پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به  18 نفر متقاضی را هم 78 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: بیش از  956 میلیارد ریال نیز تسهیلات باغداری به 1111  نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی نیز گفت: 221 میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت شده که در نتیجه آن 15 دستگاه انواع ماشین‌آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله‌بندها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان افزوده شده‌است.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس در ادامه سخنان خود از پرداخت بیش از  432  میلیارد ریال تسهیلات به به 96  نفرمتقاضی حقیقی و حقوقی در زیربخش صنایع تبدیلی نیز خبر داد.

به گفته رزاق منش، در این مدت حدود 855 میلیارد ریال انواع ضمانتنامه نیز برای 475 نفر از متقاضیان، توسط بانک کشاورزی استان فارس صادر شده است.

 وی همچنین به پرداخت  102 میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به33 نفر از متقاضیان توسط بانک کشاورزی استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه تسهيلات كشت گلخانه اي نیز بیش از  280 میلیارد ريال تسهیلات با هدف توسعه اين نوع كشت در جهت توليد محصولات كشاورزي پرداخت شده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی فارس، پرداخت این میزان تسهیلات را زمینه ساز احداث و بهره‌برداری از 8 طرح گلخانه ای با مساحت 3.8 هكتار در این استان اعلام کرد.

رزاق منش همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات به دامداران نیز توضیحاتی را ارایه و خاطرنشان کرد:  شعب بانک کشاورزی استان فارس در سه ماهه اول سال جاری مبلغ  4هزار و 450 میلیارد ریال تسهیلات دامداری را به 7129  نفر از متقاضیان پرداخت کرده‎اند.