پتروشیمی مرودشت پرونده قضایی در حوزه محیط زیست دارد

پتروشیمی مرودشت پرونده قضایی در حوزه محیط زیست دارد

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست فارس گفت: پتروشیمی مرودشت پرونده قضایی در حوزه محیط زیستی دارد و همواره تخلیه غیر قانونی پساب را با جدیت دنبال کرده‌ایم.

قاسم نهاوندی پنج‌شنبه یکم اردیبهشت در یک کنفرانس خبری که به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد، اظهار کرد: محیط زیست به یک دستگاه خاص محدود نمی شود و متعلق به همه است و همگان باید برای حفظ و توسعه آن تلاش کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست فارس افزود: اطلاع رسانی در خصوص محیط زیست بسیار مهم است و ایران در اصول قانون اساسی خود به محیط زیست پرداخته که نشان دهنده اهمیت حوزه محیط زیست است و اداره کل محیط زیست فارس در حوزه پایش‌ها همواره در کشور پیشرو بوده است و بابت تمام مسائل زیست محیطی قوانین وجود دارد.

او اضافه کرد: واحدهای صنعتی مختلف تحت نظر محیط زیست استان است و پتروشیمی مرودشت پرونده قضایی در حوزه محیط زیستی دارد و همواره تخلیه غیر قانونی پساب با جدیت دنبال کرده‌ایم.

نهاوندی تاکید کرد: بخش عمده ریزگردها از غرب کشور وارد می شود و نقاط فرسایش بادی، میزان گرد و غبار را افزایش می دهد و در کارگروه مبارزه با ریزگردها و آلودگی هوا با سازمان های مربوطه در این حوزه تعامل داریم.

او گفت: محیط زیست فارس برای به حداقل رساندن معضلات زیست محیطی تمام تلاش خود را به کار گرفته و صنایع آلاینده نیز همواره شناسایی می شوند و توسط اداره مالیاتی جریمه می شوند و نزدیک ۷۰ واحد صنعتی آلاینده در استان وجود دارد.