پایان طلسم‌ها در اهواز

استقلال خوزستان 1 - دریای بابل 0

پایان طلسم‌ها در اهواز

شاگردان سیروس پورموسوی با یک برد ارزشمند خانگی بار دیگر در جمع مدعیان حاضر شدند و به طلسم دریافت گل‌های دقایق پایانی و از دست دادن امتیازات نیز پایان دادند.

بعد از تساوی مقابل فجر در شیراز این هفته استقلال خوزستان در بازی خانگی توانست به یک برد ارزشمند دست یابد تا بار دیگر در جمع مدعیان در انتظار هفته‌های باقی‌مانده باشد.

آبی‌های خوزستانی که به نظر می‌رسید کار سختی مقابل دریای بابل که با گرائیلی به عنوان سرمربی جدیدش طی دو بازی اخیر به نتایج خوبی دست یافته بودند، داشته باشند، در نهایت توانستند از طلسم بازی‌های اخیر و دریافت گل‌های ثانیه‌ پایانی رهایی یابند و سه امتیاز این جدال را از آن خود کنند.

حسین احمدی موفق شد در این بازی و در دقیقه 49 استقلال خوزستان را از حریف پیش بیندازد و در نهایت آنها با حفظ این نتیجه در ادامه بازی، سه امتیاز را به اندوخته خود اضافه کردند تا همچنان در جمع مدعیان حاضر باشند.

استقلال خوزستان که هفته گذشته توانست در دیدار با فجرسپاسی در شیراز در دقایق پایانی با ثبت گل خود به یک امتیاز ارزشمند برسد، در جدال با دریای بابل از همان دقایق ابتدایی روی دروازه حریف فشار آورد و موقعیت‌های مناسبی را نیز شکل داد. اما تلاش آبی‌پوشان در استادیوم غدیر و طی نیمه اول بی‌نتیجه ماند و آنها با نتیجه صفر – صفر راهی رختکن شدند.

شاگردان سیروس پورموسوی در نیمه دوم نیز بازی را تهاجمی آغاز کردند و در چهارمین دقیقه از این نیمه با گل حسین احمدی دروازه دریای بابل را گشودند. بعد از این گل دریای بابل از لاک دفاعی خارج شد و با در اختیار گرفتن توپ درصدد جبران نتیجه بود و استقلال خوزستان نیز چشم به ضدحملات دوخت.

با این حال، استرس ناکامی و از دست دادن برد کاملا روی عملکرد بازیکنان استقلال خوزستان قابل‌مشاهده بود و همین مسئله عاملی شد تا آنها برای دستیابی به گل دوم به مشکل بخورند و دریای بابل نیز نتواند از سد دفاعی منسجم آبی‌ها بگذرد.

در نهایت در شرایطی که دقایق پایانی کاملا فیزیکی و پرخطا دنبال می‌شد، استقلال خوزستان توانست با حفظ تک گل خود به سه امتیاز این بازی دست یابد و به رتبه چهارم جدول صعود کند. قهرمان اسبق لیگ برتر که در این فصل عزم خود را برای صعود با حمایت‌های صورت گرفته مدیریت و گروه پتروشیمی جزم کرده، اکنون به اختلاف دو امتیازی با تیم دوم جدول رسیده و البته کار سختی در ادامه مسابقات پیش رو خواهد داشت.

آنها هفته آینده باید راهی شهربابک شوند و مقابل تیمی قرار گیرند که این هفته اول شکست فصل خود را در خانه تجربه کرده و نمی‌خواهد بار دیگر با تجربه دوباره این اتفاق، کاملا شانس خود را از دست رفته ببیند. باید دید شاگردان پورموسوی قادر خواهند بود هفته آینده نیز روند کسب نتیجه و برد خود را تداوم بخشند و جایگاه خود را در جمع مدعیان اصلی صعود تثبیت کنند یا خیر.

دریای بابل نیز که با گرائیلی طی دو هفته اخیر به نتایج خوبی دست یافته بود، بار دیگر شکست خورد و البته خوش‌شانس بود دیگر رقبای این تیم در جمع مدعیان سقوط، امتیاز از دست دادند تا شرایط علیه آنها نشود. دریای بابل هفته آینده استراحت خواهد داشت و برای هفته بیست‌وسوم باید راهی اردکان شود و مقابل چادرملو قرار گیرد.

نتایج و جدول لیگ یک در پایان هفته بیستم به شرح زیر است: