پاکسازی ساحل کنگان از آلودگی نفتی آغاز شد

پاکسازی ساحل کنگان از آلودگی نفتی آغاز شد
ورود لکه‌های نفتی به ساحل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان گفت: ورود لکه‌های نفتی به ساحل این شهرستان موجب ایجاد آلودگی دریا و ساحل بنک- کنگان شده است و جمع‌آوری دستی این آلودگی از امروز صبح آغاز شده است.

احمد آذریار اعلام کرد: نشستن لکه‌های نفتی بر روی ماسه‌های ساحلی، طول گسترده‌ای از ساحل بنک – کنگان تا سایت منطقه 2 منطقه ویژه پارس را آلوده کرده است.

وی اذعان کرد: با توجه به نوع آلایندگی، جمع آوری آن با دستگاه‌های مختلف امکانپذیر نیست بلکه پاکسازی باید به صورت دستی انجام شود و این فرآیند با همکاری محیط زیست، فرمانداری کنگان و منطقه ویژه پارس آغاز شده است.

آذریار توضیح داد: ماسه‌های آلوده به لندفیل ویژه منطقه انرژی پارس منتقل می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان درباره منشا آلودگی، گفت: با توجه به طول آلودگی در ساحل، پیش‌بینی می‌شود که تخلیه مواد نفتی از عمق بیشتری از دریا انجام شده باشد و تخلیه مواد نفتی از شناور و کشتی‌های نفتکش عامل آلودگی باشد.

وی اضافه کرد: با این حال برای شناسایی منشا آلودگی با اداره بنادر و دریانوردی مکاتبه شده است تا با استفاده از برج‌های مراقبت و گشت‌های دریایی این مجموعه عامل آلاینده دریا و ساحل شناسایی شود.

آذریار تاکید کرد: با آلوده کننده محیط زیست دریایی این شهرستان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز گذشته از عموم شهروندان درخواست کرده بود تا پاکسازی کامل محدوده آلوده به لکه‌های نفتی در حد فاصل بندر تمبک تا شهر کنگان از ورود به ساحل و شنا در این محدوده خودداری کنند.