پاسخ 100 درصدی به نامه های بوشهری ها در سفر رئیس جمهور

پاسخ 100 درصدی به نامه های بوشهری ها در سفر رئیس جمهور

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر اعلام کرد: در ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم که شانزدهم مهرماه سال ۱۴۰۰ به استان بوشهر انجام شد ۱۵ هزار نامه مردمی دریافت و درمدت پنج روز با ۲۰۰ نفر نیرو ساماندهی و ثبت سامانه سامد شد و پس از آن برای رسیدگی در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار گرفت.

محمدحسین ستوده افزود: ۱۴ هزار و ۸۵۴ نامه حاوی درخواست‌های مختلف، ۸۵ مورد شکایت، ۲۷ مورد انتقاد و ۲۲ مورد ارائه ایده و نظر بوده است که ۳۷ درصد از مجموع نامه ها پاسخ مثبت و ۴۰ درصد آنها نیز مشاوره و راهکار دریافت کرده‌اند و ۱۲ درصد موارد نیز در دست بررسی و اقدام است.

وی بیان کرد: ۲ درصد از نامه‌های دریافت شده به دلیل نداشتن نشانی لازم بایگانی شده است و ۹ درصد موارد نیز از دستگاه مربوط پاسخ منفی دریافت کرده‌اند که یا حاوی درخواست‌های غیر قانونی بوده و یا تحقق آنها امکان‌پذیر نبوده است.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر ادامه داد: درخواست‌هایی مبنی بر کمک مالی به منظور امرار معاش، بدهی، جهیزیه و تحصیل با ۲ هزار و ۲۹۶ مورد، اشتغال با ۲ هزار و ۵۸۸ مورد، وام قرض‌الحسنه با ۹۲۲ مورد، تبدیل وضعیت شغلی با ۷۳۳ مورد و وام خود اشتغالی با ۶۸۳ مورد بیشترین فراوانی را در نامه‌های مردمی بوشهری‌ها به رئیس جمهور داشته است.

وی اعلام کرد: در این ارتباط تاکنون پنج میلیارد تومان به صورت بلاعوض به ۲ هزار و ۵۱۰ نفر پرداخت شده است که برای تحقق آن علاوه بر راستی آزمایی از دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد، بانک‌ها و دیگر نهادها کمک گرفته شده است.

ستوده بیان کرد: همچنین ۱۴ میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به ۹۳۳ نفر تعلق گرفته است و این تسهیلات هنوز از سوی پنج بانک عامل تعیین شده در حال پرداخت است.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر اضافه کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز به صندوق کارآفرینی امید این استان اختصاص پیدا کرده که تا کنون با پیگیری‌های انجام شده ۳۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

وی عنوان کرد: دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر با ۲ هزار و ۲۷۰ نامه، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یکهزار و ۸۸۳ نامه، صندوق کارآفرینی امید با یکهزار و ۵۲۹ نامه، کمیته امداد با ۷۴۱ نامه و اداره کل راه و شهرسازی با ۷۳۷ نامه بیشترین هدف نامه های مردمی در سفر رئیس جمهور به این استان بودند.

ستوده اظهار کرد: ساماندهی و بررسی و پیگیری نامه‌های ارسال شده مردمی فعالیتی بسیار سنگین بود که با تلاش شبانه روزی متولیان امر به انجام رسید.