پارک تشکل‌ها در شیراز راه‌اندازی می‌شود

پارک تشکل‌ها در شیراز راه‌اندازی می‌شود
نمی توانیم روی سازمان های مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان نظارت کنیم

معاون تشکل ها و سازمان های مردم نهاد دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس اعلام کرد:‌ با توجه به ابلاغیه وزارت کشور و با هدف پاسخ به نیاز و درخواست سمن‌ها، مقرر شد یک پارک در شیراز تا بهمن ماه سال جاری به سمن ها اختصاص یابد.

علیرضا سامری افزود :‌ اگرهم اینک در کلان کشور یک جمع بندی و آسیب شناسی کنیم نمی شود یک خروجی خوب از سمن ها گرفت چرا که باید ببینیم از تعداد مجوزهایی که صادر شده چه تعدادی فعال هستند.

وی در مورد نظارت بر کار سمن ها هم گفت:‌ وقتی ارگانی مجوز صادر می کند خود آنها هم می شوند ناظر، زمانی که بحث تشکیل سازمان های مردم نهاد در کشور شکل گرفت چون یک کار نوپا و جوانی بود بیشتر به این سمت رفتند که کار به لحاظ شکلی و کمی انجام شود اما متاسفانه به کیفیت توجه نکردند و همه انرژی ها به سمتی آمد که به عنوان مثال در استان فارس چند مجوز صادر کردند اما به بعد از صدور مجوز هیچ توجه ای صورت نگرفت.

سامری تاکید کرد:‌ درحوزه استانداری بر سمن‌هایی که مجوز آنها را خود صادر کرده ایم، ناظر هستیم اما نمی توانیم روی سازمان های مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان نظارت کنیم و این ضعف قانونی است.

وی اضافه کرد: ‌با این حال یک لایحه از سوی دولت به مجلس رفته است و خوشبین هستیم که تا پایان سال جاری تصویب شود و با تحقق این امر قانون جامعی به وجود می آید و کلا مرجع صدور مجوز سمن ها یک نهاد تعیین می شود و مسائل سلیقه ای از بین می رود و بهتر می شود نظارت کرد.

سامری در رابطه با آموزش سمن ها هم گفت: اگر می توانیم در این رابطه کمک کنیم خوشحال می شویم ضمن اینکه ما شروع کار آموزش برای سمن هایی که تازه تاسیس و فعال هستند آغاز کرده ایم.