٢۵ درصد پرونده های پلیس فتا در فارس اقتصادی است

٢۵ درصد پرونده های پلیس فتا در فارس اقتصادی است
طی سال جاری ١٩ باند کلاهبرداری اینترنتی بازداشت شده اند

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات فرماندهی انتظامی فارس گفت: ٢۵ درصد از پرونده‌های پلیس فتا را مسائل اقتصادی تشکیل می‌دهد.

امیرحسین سلیمانی پیش از ظهر سه شنبه در نشستی خبری بیان کرد: رسانه‌ها همکاری خوبی با پلیس فتا در راستای آگاه سازی جامعه در خصوص مشکلات فضای مجازی داشته‌اند.

وی ادامه داد: طی سال جاری پلیس فتا با افزایش ١٠ درصدی جرایم سایبری مواجه بوده و ١٩ درصد نیز کشفیات پلیس فتا رشد داشته است این در حالی است که ٩٩ درصد از پرونده‌ها کشف و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گفته او ٢۵ درصد از پرونده‌های پلیس فتا را موضوعات اقتصادی تشکیل می‌دهد ۴٩ درصد کلاهبرداری، ١٠ درصد نشر اکاذیب و انتشار عکس‌های خصوصی ،١۵ درصد ایجاد مزاحمت و تهدید و سایت‌های قمار و یک درصد نیز سایر موارد بوده است.

سلیمانی بیان کرد: طی سال جاری ١٩ باند کلاهبرداری اینترنتی، ۴ باند اسکیم و ۴ باند فیشینگ در استان کشف شده و ١٠۵ میلیارد تومان به مال باختگان بازگشت شده است.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: ١٨٠ نفر توسط یک باند اسکیم مورد سرقت قرار گرفته‌اند که براساس برآوردهای صورت گرفته ٨٠٠ کارت و مبلغی بالغ بر ٨ میلیارد تومان از این باند کشف شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس در خصوص ارسال پیامک به افراد جامعه نیز یادآور شد: سامانه‌های رسمی دولتی و قضائی دارای اسامی مشخص و معین بوده از این رو نباید به هر پیامکی اعتماد کرد.