وقوع ۸۲ هزار تصادف استان فارس

افتتاح طرح انتظامی ترافیکی زمستانه پلیس فارس

وقوع ۸۲ هزار تصادف  استان فارس

فرمانده نیروی انتظامی فارس در مراسم افتتاحیه طرح انتظامی ترافیکی زمستانه پلیس و سایر یگان‌های امدادی با بیان اینکه این طرح که از بیست و دوم آذرماه آغاز شده تا اسفندماه ادامه دارد، اظهار داشت: 500 نفر پرسنل ستادی و تحت امر بالغ بر 70 گشت عملیاتی در طرح انتظامی، ترافیکی و امدادی فارس حضور خواهند داشت تا شاهد آرامش و آسایش مردم در جاده‌ای باشیم.

سردار رهام بخش حبیبی بیان کرد: بیش از 500 نیروی پلیس در اجرای این طرح مشارکت دارند و افزون بر این، سایر نیرو‌های امدادی از جمله راهداری، اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر نیز با این طرح همکاری می‌کنند و آماده خدمات رسانی به مردم عزیز استان فارس و سایر استان‌ها در زمستان 1401 هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی فارس با یادآوری این مطلب که برای اینکه تسهیل در عبور و مرور و ایمنی و وسائل نقلیه در تمامی معابر شهری و برون شهری را داشته باشیم، تاکید کرد: ما در این راستا و هدف اول همه توان خدمات رسانی استان را پای کار آورده ایم و پلیس در نقاط مختلف برای ارائه بهترین خدمات استقرار کامل دارد.

وی اعلام کرد که خارج از این هفت واحد استقراری در گردنه‌های پرخطر 22 پاسگاه را در همین موقعیت‌ها با افزایش تجهیزات فعالیت می‌کند.

سردار حبیبی گفت: در هشت ماهه امسال بالغ بر 82 هزار تصادف را شاهد بودیم و این یک اعلام خطر است و در این مدت بیش از 9 درصد از فوتی‌ها را کاهش دادیم لذا یک فوتی هم برای ما سنگین است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس هم با اشاره به اینکه ارتقا ایمنی عبور و مرور مهمترین موضوعی است که در این طرح پیگیری می‌شود، اظهار کرد: این طرح برای آسایش و آرامش مردم در نظر گرفته شده است و به عنوان خدمتگذاران مردم فعالیت خواهیم کرد.

علیرضا راستیار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نیز بیان کرد: این مجموعه با استقرار 52 راهدار ثابت و 6 راهدار خانه سیار با بهره گیری از 74 اکیپ راهداری و 135 گشت ثابت و سیار با 430 دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح طرح زمستانی فارس فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: آماده خدمات رسانی به مردم هستیم و علی رغم فرسودگی تجهیزات راهداری، همکاران ما به باز بودن جاده اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس  با اشاره به اینکه 700 نفر راهدار در مجموعه راهداری فارس در راهدارخانه‌ها مستقر می‌شوند، افزود: 40 هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های استان دپور شده است.

راستیار گفت: 52 گردنه برف گیر و 6 هزار و 400 کیلومتر مسیر برف گیر را در استان فارس وجود دارد و 10 دستگاه دوربین نظارت تصویری علاوه بر دوربین‌های استان اضافه می‌شود که در گردنه‌ها و محور‌های صعب العبور نصب شده است.

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس نیز با اشاره به فعالیت 243 پایگاه اوژانس در سطح استان فارس، گفت: از این تعداد 74 پایگاه شهری و 146 پایگاه جاده‌ای هستند و 5 فروند بالگرد، 7 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 12 موتورلانس آماده رائه خدمت به هموطنان در سراسر استان هستند.

وی بیان کرد: تمام پایگاه‌ها مجهز به تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ، وسایل البسه گرمایشی و ... هستند.