وعده های جدید برای بازگشایی تنها سینمای بوشهر

وعده های جدید برای بازگشایی تنها سینمای بوشهر

هرچند قدمتش بیش از نیم قرن است، اما مجهزترین سینمای استان و تنها سینمای فعال شهر بوشهر محسوب می شود، سینمایی که البته از هفت ماه پیش (تیرماه) به دلیل فرسودگی تعطیل شد و از آن پس هم بوشهر روزهای بدون هنر هفتم را سپری می‌کند.

سینما بهمن در مالکیت حوزه هنری می باشد و برهمین اساس، امروز نشستی با حضور معاون شرکت سینمایی حوزه هنری برای تعیین تکلیف آن در بوشهر برگزار شد.

منصوری در این نشست گفت: سینما بهمن بوشهر بر اساس مطالعاتی که انجام شده، مقاومت ایمنی و امنیتی دارد و می‌تواند با برخی اقدامات به طور موقت و پیش از اجرای پردیس سینمایی مورد استفاده قرار گیرد اما ساخت ۸ سالن در این محل در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس زمانبندی اجرای این پردیس سینمایی در نیمه نخست ۱۴۰۲ آغاز می‌شود. با این حال اگر از استان منابعی برای سرعت بخشی اختصاص یابد آمادگی برای عملیاتی کردن آن پیش از این موعد نیز وجود دارد.

آنطور که مسئولان فنی حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور در این نشست مطرح کردند سینما بهمن این قابلیت را دارد که با تعمیرات سقف به طور موقت مورد استفاده قرار گیرد تا نتیجه مطالعات ایمنی سنجی مشخص و بهسازی یا نوسازی آن آغاز شود.