بهره برداری از آزاد راه شیراز - اصفهان تا سال ۱۴۰۲

بهره برداری از آزاد راه شیراز - اصفهان تا سال ۱۴۰۲

وزیر راه و شهرسازی گفت: آزاد راه شیراز- اصفهان تا پایان سال آینده تا قطعه ششم و تا پایان سال ۱۴۰۲ قطعات هفتم و هشتم، آماده بهره‌برداری شود.

رستم قاسمی در حاشیه بازدید از قطعه ٧ آزادراه شیراز- اصفهان بیان کرد: این پروژه تا قطعه ششم (ورودی شیراز) از ٩٠ درصد پروژه پیشرفت فیزیکی برخوردار است و بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبار دیگر برای اتمام آن مورد نیاز دارد و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر سال ١٤٠١ این پروژه به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: قطعه هفتم و هشتم این پروژه نیز که دارای موافقت وزارت دفاع و مصوبه اخیراً هیئت دولت است، هم حدود ٥٦ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تا پایان ١٤٠٢ با تامین منابع مالی به اتمام خواهد رسید.

قاسمی ادامه داد: بخشی از قطعه هشتم نیز که شروع آزادراه شیراز-بوشهر محسوب می‌شود، جزو قرارداد پیش‌بینی شده بوده که امید است با تامین منابع به بهره برداری برسد.

او در خصوص تکمیل رینگ کمربندی شیراز هم گفت: قبلاً توافقی بین شهرداری، راه و شهرسازی و سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شده بود که امشب با حضور استاندار و نمایندگان استان فارس تعیین تکلیف می‌شود، چرا که مشکلات اجرایی پیدا کرده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ترمینال خارجی فرودگاه شیراز هم گفت: براساس توافق قبلی وزارت راه و شهرسازی و دولت سرمایه گذاری از سرمایه گذاران این پروژه هستند که اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی هم امشب مورد بررسی قرار می‌گیرد، چون جزو نیازمندی جدی فرودگاه شیراز است.

قاسمی همچنین اعلام کرد که ۱۰ هزار واحد در فارس جزو دستور کارهای وزارت راه و شهرسازی در بحث بازآفرینی قرار دارند که امروز بخشی از آن آغاز می‌شود.

او گفت: امشب با حضور استاندار فارس و مجمع نمایندگان این استان، تصمیمی در خصوص نهضت ملی مسکن در شیراز و سایر شهرستان‌های فارس گرفته خواهد شد تا عقب ماندگی فارس در این باره جبران شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار واحد از مسکن مهر در کل کشور باقی مانده و مقرر شده که تا پایان ١٤٠١ به اتمام برسند.