وزیر بهداشت در بوشهر: گیاهان و منابع مغذی دریایی می‌تواند در حوزه دارو پراهمیت واقع شود

وزیر بهداشت در بوشهر: گیاهان و منابع مغذی دریایی  می‌تواند در حوزه دارو پراهمیت واقع شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بوشهر گفت: گیاهان و منابع مغذی دریایی در استان بوشهر می‌تواند در حوزه دارو پراهمیت واقع شود.

بهرام عین الهی در دیدار با آیت الله صفایی بوشهری اذعان کرد: استان بوشهر علی رغم استعدادها، وجود دریا و منابع عظیم خود، محرومیت‌های بسیاری در همه‌ی حوزه‌ها دارد که امیدواریم در عرصه بهداشت ما بتوانیم به رفع محرومیت‌ها بپردازیم.

وزیر بهداشت ضمن یادآوری برنامه وزارت بهداشت برای عدالت و تعالی تصریح کرد: کرونا واقعیت‌ها را نشان داد و هر جا که مردم همکاری کردند، قدرت حاکم شد؛ همچنان که با روی کارآمدن دولت مردمی و حمایت مردم از دولت برای کمک در حوزه واکسن، چه دریافت واکسن و چه تزریق واکسن و طرح‌هایی چون شهید سلیمانی، قدرت اصلی که مردم بودند، نشان داده شد.

وی ادامه داد: همه گیری اُمیکرون در سراسر جهان و تلفات بسیار کمتری که در ایران نسبت به سایر کشورها شاهد آن بودیم، نشان می‌دهد هر حرکتی که مردم خواستار آن باشند حتماً موفق خواهد بود.

عین اللهی توجه به رشد جمعیت را ضروری دانست و افزود: ما قرارگاه جوانی جمعیت را هفته پیش ایجاد کردیم و امیدواریم در بوشهر هم با احداث این قرارگاه شاهد روند رو به افزایش جوانی جمعیت باشیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در چند سال اخیر بنا به دلایل مختلف با یکی از صدمات اصلی کشور و فرهنگ غلط کنترل جمعیت مواجه شدیم که ضمن تاثیر عوامل خارجی، رشد نزولی جمعیت را در پی داشته است.

عین اللهی ضمن اشاره به تاثیرات فرزند آوری، یادآور شد: فرزندآوری باعث نشاط، کاهش مشکلات روانی و تحکیم خانواده خواهد شد و بسیاری از طلاق‌های امروزه به دلیل نداشتن فرزند اتففاق می‌افتد.

وی در ادامه گفت: شبکه‌های بهداشتی در وضعیت خوبی نیست و از آنجایی که پیشگیری مقدم بر درمان است، نیازمند تقویت شبکه‌های بهداشتی از تقویت بهورز تا تقویت سیستم‌ها خواهیم بود.

وزیر بهداشت، ضمن اشاره به مجاورت بوشهر با دریا افزود: وجود دریا در بوشهر بسیار حائز اهمیت بوده و گیاهان و منابع مغذی مملو از آن در دریا، می‌تواند در حوزه دارو چه در استان بوشهر و چه در سطح کشور بسیار پر اهمیت واقع شود.

عین اللهی گفت:  آمایش سرزمینی برای استفاده از نعمت‌های خدادادی و مختص هر استان باید مورد توجه قرار گیرد و استان بوشهر با ظرفیت حداکثری خود قابلیت جذب سرمایه گذار در حوزه بهداشت را داشته و می‌تواند در کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان  نیز در نشست با وزیر بهداشت اظهار کرد: بوشهر دارای تاریخی باشکوه در حوزه بهداشت و درمان است و به دلیل تعاملات بین المللی در این حوزه، طبابت و شناخت بیماری‌های مختلف و جغرافیای بومی، کارهای بسیار خوبی از ابتدای تمدن در حوزه خلیج فارس در سطح استان به خصوص سیراف به وجود آمده که این مایه افتخار کشور است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: بوشهر ظرفیت ایجاد شهرک بزرگ دارویی دارد و شرایط در این استان برای عنایت ویژه در همه عرصه‌ها به خصوص در حوزه بهداشت و درمان فراهم است.