وزارت نفت پاسخگو محقق نشدن مصوبه اشتغال بومی‌ها در پارس‌ جنوبی باشد

وزارت نفت پاسخگو محقق نشدن مصوبه اشتغال بومی‌ها در پارس‌ جنوبی باشد

امام جمعه بوشهر گفت: وزارت نفت باید پاسخ دهد که چرا مصوبه دولت مبنی به بر بکارگیری حداقل ۵۰ درصد نیروهای بومی استان بوشهر در تاسیسات پارس جنوبی محقق نشده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با بیان اینکه اکنون براساس اعلام منابع رسمی این آمار در استان بوشهر حدود ۱۵ درصد است، اظهار کرد: این یعنی ۳۵ درصد پایین‌تر از مصوبه دولت مبنی بر اشتغال نیروهای بومی در صنایع نفتی است.

وی تاکید کرد: جوانان استان بوشهر لیاقت این را  دارند تا در عرصه اشتغال در صنعت نفت حداقل ۵۰ درصد از سهم اشتغال صنایع جنوب استان را به خود اختصاص دهند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه وزارت نفت باید پاسخگو باشد که چرا مصوبه دولت برای اشتغال ۵۰ درصد بومی‌ها در صنایع جنوب استان بوشهر محقق نشده است، افزود:  متقاضیان اشتغال در تأسیسات پارس جنوبی دارای مدارک تحصیلی لازم هستند، برای مهارت‌آموزی آنان هم اقدامات لازم انجام شده است.

صفایی بوشهری ادامه داد: شخص وزیر نفت باید مسئله را بررسی کند که چرا با وجود آلاینده ناشی از فعالیت صنایع برای این استان، حق اشتغال جوانان در این صنایع به صورت تمام و کمال محقق نشده است.

وی بیان کرد: چرا نان مورد استفاده نیروهای صنایع پارس جنوبی از دیگر استان‌ها تهیه و وارد می‌شود درحالی که در استان بوشهر می‌توان این ملزومات تهیه کرد. امام جمعه بوشهر عنوان کرد: بیماری کرونا و سویه اومیکرون در نقاط مختلف کشور شدت گرفته است، از مردم و مسئولان تقاضا می‌شود مورد بهداشتی و دستورالعمل‌ها را مراعات کنند تا در پیک ششم گرفتار نشویم.

وی با محکوم کردن جنایت‌های ضدانسانی و ضد بشری جبهه آمریکایی غربی و عربی ضد مردم یمن بیان کرد: چنین کشورهایی با بمباران‌های پیامی در صدد تسلیم کردن مردم یمن با اعمال فشارهای مختلف هستند که مردم بیدار و هوشیار یمن در این عرصه با تمام وجود از هویت دینی و ملی خود دفاع می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر عنوان کرد: به‌زودی کشورهای عربی و آمریکا پیروزی مردم یمن را خواهند دید که این مهم بدون تردید نتیجه صبر و مقاومت مردم یمن است.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مایه احیاء اسلام ناب محمدی و ایجاد تمدن اسلامی براساس پیشرفت و عدالت شده است، با انقلاب اسلامی ایران تمام کشورهای استعماگر دچار بحران شدند و منافع آنان به خطر افتاد و بسیاری از کشورهای آزاده جهان انقلاب اسلامی ایران را الگو قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر ایام‌الله دهه فجر باید همگان تلاش کنند و در این دهه باید خدمات نظام به خوبی برای مردم تبیین شود.