ورود گردشگران به جزیره قشم ۴۴ درصد افزایش یافت

ورود گردشگران به جزیره قشم ۴۴ درصد افزایش یافت

عضو هیات مدیره و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم از رشد ۴۴ درصدی ورود مسافر و گردشگر داخلی و خارجی در نیمه نخست امسال به سرزمین آب و آفتاب خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

غلامرضا دهقانی زاده اظهار داشت: این آمار با انجام هزار و ۶۴۰ پرواز از طریق شرکت های هواپیمایی «قشم ایر»، «ایران ایر»، «آتا»، «چابهار ایر»، «زاگرس»، «پارس ایر» و «معراج» در مسیرهای جزیره قشم از تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و دبی و بالعکس که هزار و ۴۶۷ پرواز آن داخلی و ۱۷۳ پرواز آن خارجی بوده ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: پروازهای این فرودگاه بین المللی در ۶ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد پنج درصدی داشته است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اضافه کرد: در مدت یادشده ۱۶۵ هزار و ۴۹۶ مسافر و گردشگر از طریق این فرودگاه در جزیره زیبای قشم رفت و آمد داشتند که از این تعداد ۱۵۲ هزار و ۱۷۸ نفر مسافر با استفاده از پروازهای داخلی و ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر گردشگر با استفاده از پروازهای خارجی اعزام و پذیرش شده اند.

دهقانی زاده توضیح داد: در زمان حاضر هفته ای ۷۰ سورتی پرواز از این فرودگاه بین المللی به مقاصد تهران، اصفهان، مشهد و دبی (امارات متحده عربی) انجام می شود که از ماه آینده مجوز برقراری خط پروازی جدید قشم به مسقط (پادشاهی عمان) نیز صادر شده است.

فرودگاه بین المللی قشم مجهز به باند چهار هزار و ۲۰۰ متری، در حال احداث ساختمان برج مراقبت پرواز جدید، ترمینال های مسافری، ساختمان آتش نشانی و ایمنی، احداث حدود ۲ هزار متر مربع ساختمان اداری، ایجاد تاسیسات سوخت رسانی به هواپیماهای داخلی و خارجی و جایگاه بنزین گیری خودرو از جمله فرودگاه های مجهز کشور به شمار می رود که در سال ۱۳۷۳ مورد بهره برداری قرار گرفته است و همه روزه پروازهای داخلی و خارجی در آن انجام می شود و برقرار است.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاههای بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.