ورود سامانه بارشی قدرتمند به استان بوشهر  

از عصر چهارشنبه و طی روز پنج شنبه شدت و حجم بارش ها بیشتر است

ورود سامانه بارشی قدرتمند به استان بوشهر   

مدیرکل هواشناسی بوشهر گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی نشان دهنده ورود سامانه بارشی فعال با پتانسیل بارشی بالا به استان از روز چهارشنبه است.

فرج‌اله شکوهی‌پور یکشنبه ۱۱دی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی اظهار کرد: تحلیل نقشه های هواشناسی نشان دهنده ورود سامانه بارشی فعال با پتانسیل بارشی بالا به استان از روز چهارشنبه و تداوم فعالیت آن تا ظهر روز جمعه است.

وی اضافه کرد: بر این اساس طی این مدت بارش باران همراه با وزش باد گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در نقاط مختلف استان و روی دریا پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: انتظار می رود از عصر چهارشنبه و طی روز پنج شنبه بارش ها با شدت و حجم بیشتری ادامه یابد.

به گفته شکوهی‌پور، با توجه به بارش سنگین باران در استان های همجوار (فارس ، کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان) احتمال جاری شدن سیلاب در رودخانه های فصلی استان که سرچشمه در این مناطق دارند وجود دارد.

وی ادامه داد: آب گرفتگی معابر عمومی ، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی  ، احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، لغزندگی جاده ها، وقوع رعد و برق و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی ، مواج شدن دریا و سواحل استان بوشهر وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی بوشهر توصیه کرد: از فعالیت ها و تردد های دریایی، سفرهای غیرضروری، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و سواحل، صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی اجتناب شود و راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی اتخاذ شود.