ورود بیش از نیم میلیون گردشگر در نوروز به بندرخمیر

ورود بیش از نیم میلیون گردشگر در نوروز به بندرخمیر

فرماندار بندرخمیر گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در مجموع بیش از ۵۷۳ هزار مسافر و گردشگر برای بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی این شهرستان و سفر به قشم وارد مبادی‌های این منطقه شده‌اند.

میرهاشم خواستار روز سه شنبه با ارائه گزارشی از سفرهای نوروزی در بندرخمیر با اشاره به اینکه این تعداد به نسبت سال‌های گذشته افزایش بسیار چشمگیری داشته است، افزود: در ایام نوروز بیش از ۱۳۶هزار دستگاه خودروی سواری، اتوبوس و کامیون‌های ارزاق عمومی و سوخت از طریق اسکله بندرپل خمیر با شناورهای ویژه حمل خودرو به جزیره قشم سفر کرده‌اند که عمده آن‌ها خودرو سواری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ هزار مسافر و گردشگر در مدارس و اقامتگاه‌های گردشگری شهرستان خمیر اسکان داده شد.

فرماندار بندر خمیر همچنین با اشاره به حوادث رانندگی در جاده‌های سطح شهرستان در عید نوروز عنوان کرد: حجم تردد خودرویی در نوروز امسال در جاده‌های این شهرستان در مقایسه با پارسال افزایش چندین برابری داشته که در مجموع پنج نفر به علت تصادف‌های رانندگی در جاده‌های ارتباطی شهرستان جان خود را از دست داده و ۱۲ نفر مجروح شده‌اند.

خواستار به آمار نظارت‌های بهداشتی و صنفی از کسبه‌ها و اماکن عمومی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز گشت‌های نظارتی به صورت شبانه روزی فعال بوده، به طوری که در این ایام در مجموع ۸۳۸ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی و ۶۱۸ مورد بازرسی صنفی از کسبه ها و صنوف مختلف شهرستان صورت گرفته است.

 خواستار ادامه داد: در این مدت ۱۲۰کسبه به دلیل رعایت نکردن بهداشت اخطاریه دریافت کرده، یک واحد صنفی پلمپ و ۲۵۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز کشف و معدوم شده است.