ورود امام در ١٢ بهمن آغازگر تحولات عظیم سیاسی در جهان شد

امام جمعه شیراز: دشمن شناسی از جمله موضوعاتی است که در جامعه باید مد نظر باشد

ورود امام در ١٢ بهمن آغازگر تحولات عظیم سیاسی در جهان شد
نماینده ولی فقیه در استان فارس

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: دشمن شناسی از جمله موضوعاتی است که در جامعه باید مد نظر باشد از این رو می‌توان به این شاخصه فردی و اجتماعی زمانی دست یافت که حول محور توحید گام برداریم.

امام جمعه شیراز در ادامه متذکر شد: دشمن شناسی مسئله ای است که باید روی آن کار کرد زیرا اگر دشمنان و مخالفان توحید را نشناسیم موحد حقیقی نبوده ایم.

آیت الله دژکام در خصوص شناخت دشمن و دوست تاکید کرد: خواست خداوند و تحقق امر الهی باید سرلوحه فعالیت های انسان باشد از این رو دوستی ها و دشمنی ها نیز در این قالب جا گرفته و باید فعالیت ها بر این اساس باشد.

وی در ادامه افزود: برنامه ما برای دشمنی کردن با دشمنان خدا و دشمنان توحید چیست؟ آیا دشمن را شناخته‌ایم یا خیر؟ اگر نشناخته‌ایم کار ما ناقص است. اگر شما سرفصل مبارزه با دشمنان را حذف کنید امت اسلامی و انقلاب اسلامی ضربه خواهد خورد.

به اعتقاد نماینده ولی فقیه در استان فارس انقلاب اسلامی برای جلوگیری از آسیب رساندن به مردم و جامعه ایجاد شده و نباید در مقابل توطئه های دشمن در مسیر انقلاب غافل شد.

امام جمعه شیراز متذکر شد: رویدادی که موجب شد شاهد تحول عظیم در سیاست جهانی و داخلی شد ورود امام به میهن پس از تبعید بود از این رو باید ١٢ بهمن ماه را به خوبی گرامیداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همه می‌دانیم این انقلاب و کشور به جایی رسیده که در محاسبات کل دنیا اثرگذار است چرا که در این مسیر چهل و چند ساله فراز و فرودهایی داشته ایم اما همه این مسیر خیر بوده است چرا که همه اش برای خداست، گفت: ما از همین امروز خودمان را آماده می‌کنیم برای حرکت بزرگ ۲۲ بهمن و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی. این مسیر را ملت ما به لطف خدا تا اینجا پیش آمده و این همه افتخار آفریده و با قدرت هم ادامه خواهد داد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: اصلاح شرایط اقتصادی و استقلال اقتصادی نکته حائز اهمیت در مسیر انقلاب اسلامی است که برای دستیابی به اهداف عالی انقلاب باید مد نظر تمامی آحاد جامعه باشد.

آیت الله دژکام با تصریح بر اینکه سند توسعه و برنامه های توسعه کشور و پیشبرد آن از دیگر نیاز های امروز ماست، افزود: باید ببینیم این چیزی که در سندها نوشته شده چقدر اجرا شده و پیش رفته است. این روزها در حال نوشتن برنامه هفتم توسعه هستیم و در مجلس در حال کار کردن روی آن هستند. باید بدانیم آنجا که برنامه‌ها اجرا شده نقاط قوت چه بوده و آنجا که کاری زمین مانده مشکل از کجا بوده و باید بتوانیم با دقت نظر و برنامه ریزی و همت آن را برطرف کنیم. الحمدلله هم ملت پای کار هستند و مسئولان دلسوز داریم.