امیری و ترابی سرباز می شوند!

امیری و ترابی  سرباز می شوند!

به نظر میرسد داستان اعزام به سربازی بین بازیکنان استقلال و پرسپولیس به مراحل حساسی رسیده استاین روزها باشگاه استقلال درگیر موضوعی جنجالی شده که ارتباط مستقیمی با سرباز شدن ۲ مدافع میانی اش یعنی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دارد. تاریخ اعزام آنها به سربازی فرارسیده و این دو باید خودشان را به تیمهای نظامی معرفی کنند.

در این بین اگرچه از تلاش استقلال برای به تعویق انداختن خدمت این دو بازیکن صحبت شده، ولی ادعا شده که یکی از این دو بازیکن باید به تیم فجرسپاسی و دیگری باید به تیم ملوان برود. این فضا باعث ایجاد تنش بین هواداران استقلال و پرسپولیس هم شده است. استقلالیها میگویند مثل بازیکنان قبلی پرسپولیس باید زمان اعزام به سربازی این دو بازیکن به تعویق بیفتد، ولی پرسپولیسیها میگویند بازیکنانشان تخلفی نکرده و همگی قانون را رعایت کرده اند. در این بین، اما صحبتهای پرویز مظلومی به عنوان یکی از چهرههای قدیمی استقلال هم بحث برانگیز شده است؛ او گفته پرسپولیس همین الان هم بازیکنی دارد که به سربازی نرفته و تخلف کرده است.

خون ترابی از بقیه فوتبالیستها رنگین تر است؟

محمد نوری بازیکن اسبق تیم استقلال، درباره بحث سربازی دو بازیکن استقلال تاکید کرد: «چراهمه روی بازیکنان سرباز استقلال زوم کرده اند؟ چرا کسی نمیگوید مهدی ترابی سرباز است؟ آیا آقای ترابی خونش با بقیه فرق میکند؟ یا نژادش با دیگران متفاوت است که نباید سربازی برود؟ چرا ترابی باید مورد حمایت باشد و هر وقت دلش خواست به سربازی برود اما بازیکنان استقلال به این شکل از پایینترین تا بالاترین افراد مجموعه نظام وظیفه دربارهشان اظهار نظر کنند؟».

چرا نظام وظیفه کاری با ترابی ندارد؟

وی ادامه داد: «چرا آن آقایانی که در حوزه نظام وظیفه نشسته اند حرفی درباره مهدی ترابی نمیزنند؟ خون مهدی ترابی از دیگران رنگین تر است؟ دلیل حمایت بیش از اندازه از این بازیکن چیست؟ اگر کسی میداند بگوید ما هم بفهمیم یا لااقل ما هم به بازیکنانمان یاد بدهیم آنها هم کارهایی را بکنند که مثل مهدی ترابی هر وقت دلشان خواست به سربازی بروند و یا اصلاً نروند».

مگر همه مقابل قانون یکسان نیستند؟

وی در پایان افزود: «درباره وحید امیری هم این موضوع مطرح شده که احتمال دارد سرباز باشد آیا این انصاف است که در میدان رقابت که همه چیز باید برای همه یکسان باشد یک عده هر کاری دلشان خواست بکنند، هر طور دلشان خواست سربازی بروند و هر وقت دلشان خواست مشمول شوند و یک عده تن به قانون بدهند؟