واگذاری مسکن ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن خوزستان

واگذاری مسکن ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن خوزستان

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه واحدهای مسکونی به شکل ویلایی در اختیار متقاضیان مسکن در شهرهای جدید قرار می‌گیرد، گفت: در شهرهای جدید شیرین شهر و شهر رامین حدود ۷۰۰ هکتار الحاق زمین انجام شد که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم قطعات زمین ۲۵۰ متری به بالا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

داریوش حسینی در خصوص طرح ملی مسکن در استان خوزستان اظهار کرد: ثبت نام اولیه متقاضیان طرح ملی مسکن انجام شده است و با توجه به ثبت‌نام‌های صورت‌گرفته زمین تامین شده است و حدود ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به پالایش‌هایی که صورت گرفته است، تاکنون حدود ۳۸ هزار نفر واجد شرایط هستند که از این میزان حدود ۱۰ هزار نفر واریز وجه داشتند.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: برای کسانی که واریز وجه داشتند به سرعت زمین‌هایی را مشخص کردیم و تاکنون در این زمینه ۱۰ هزار واحد مسکونی تامین زمین شده است. همچنین آمادگی داریم حدود ۲۸ هزار واحد زمین را در صورت واریز وجه متقاضیان در اختیار آن‌ها قرار بدهیم.

حسینی با بیان اینکه ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در خوزستان در حال ساخت است، اضافه کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان دو کارگزار وجود دارد. از جمله بنیاد مسکن که در حال ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی است و ستاد اجرایی فرمان امام که در حال ساخت ۲ هزار واحد مسکونی است.

وی از واگذاری مسکن ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید رامین و شیرین شهر خبر داد و عنوان کرد: در وزارتخانه جلسه شورای مسکن تشکیل شد و با هماهنگی شورای مسکن و مساعدت‌های استاندار، الحاق‌هایی در شهرهای جدید، انجام و زمین‌ها برای ساخت مسکن در این شهرها تامین شد.

حسینی با بیان اینکه واحدهای مسکونی به شکل ویلایی در اختیار این متقاضیان مسکن قرار گیرد، افزود: در شهرهای جدید حدود ۷۰۰ هکتار الحاق زمین انجام شد که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم قطعات زمین ۲۵۰ متر به بالا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.